Gülşah'ın Aynası

25 Temmuz 2016 Pazartesi

ZENCEFİLLİ TARÇINLI KURABİYELER

gulsahinaynasi.blogspot.com

Çok uzun zamandır kurabiye yapmıyordum, çocukların kurabiye isteği bana denemek istediğim bu harika tarifi hatırlattı. Hele üstüne de aldığım kurabiye kalıpları iyice kurabiye iştahımı kabarttı... Pazar kahvaltısı sonrasında başladım kurabiye yapmaya :D ...





Malzemeler: Kalıbına göre 25-30 adet kurabiye


100 gr tereyağı

1/2 su bardağı pudra şekeri

1 çorba kaşığı yoğurt

1 yumurta

1/2 paket kabartma tozu

1 çorba kaşığı toz zencefil

1 tatlı kaşığı tarçın

2 su bardağı un

Tarif:


Yaz sıcağında erimeye yakın derecede yumuşamış tereyağını karıştırma kabına alın ve önce pudra şekeri ile karıştırın. Sonra yoğurt ve yumurtayı ekleyerek karıştırmaya devam edin. Boza kıvamında akışkan bir krema görünümünde olacak bu sıvı karışımın üstüne zencefil, tarçın, kabartma tozu, ve unu ekleyin. 


Fotoğrafta gördüğünüz gibi kırılan yapıda yumuşak bir kurabiye hamuru oluşacak. Hamurun yumuşaklığı kalıbın kullanımı da etkiliyor. Unu çok fazla eklemeyin :D Hamuru kalıbın şekli çıkacak yükseklikte açın.

Ben tüm kurabiyeleri bu yağlı kağıt parçası üzeride gördüğünüz şekilde hazırladım ve aynı kağıdı fırın tepsisinin üstüne alarak pişirdim.

180 derece ısıtılmış fırında kurabiyelerin renkleri pembeleşinceye kadar pişirin.

İsterseniz üstünü pudra şekeri, tarçın, ya da pudra şekeri-tarçın karışımı ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...