Gülşah'ın Aynası

14 Eylül 2015 Pazartesi

IZGARA İSTİRİDYE MANTAR

ızgara istiridye mantar

Instagram da bu nedir diye sordum, kimseden doğru cevap alamadım. Evde eşim bile tabakta görünce "Aa döner mi yaptın?" dedi... Henüz evde döner yapmıyorum, ama döner bu tabaktaki kadar lezzetli ve sağlıklı değil bana inanın.

Bazı yemekleri, bazı tatları sadece bilmediğimizden ıskalıyoruz. Sonra da hep aynı yemekler, hep aynı sebzeler, sıkılan çocuklar, beyler bayanlar...




Aslında bu tarifi, tarif diye vermek bile istemezdim, ama o kadar az bileni, yapanı var ki... Böyle bir lezzet ıskalanmasın istedim. Mümkün olsa kültür mantarlarının hepsini ortadan kaldırıp her yerde istiridye mantarı sattırırdım. Ben de istiridye mantarıyla 3-4 senedir tanışıyorum. Alışveriş yaptığım süpermarkette satılmaya başlamıştı, aldım denedim, harika oldu. Şimdi denk geldikçe alıyorum. Bu sefer taze direkt'ten sipariş verdim.Ufaklıklar da bayılıyor, hem çiğnemesi yemesi kolay, hem protein, hem lif, hem çok lezzetli, et lezzetinde ve besleyiciliğinde diye düşünecek olursa eh çok da pahalı sayılmaz. Yarım kilosu 5-6 lira civarında, iki kişiye yeter.

Malzemeler:


İstiridye mantarı (İki kişi için yarım kilo)

Tuz , karabiber

Zeytinyağı

Tarif:


Mantarları bir tepsinin içine gördüğünüz gibi dizin, üstüne tuz, karabiber ve az miktarda zeytinyağı gezdirin.


Döküm demir ızgara ya da yapışmaz kaplamalı bir tavayı ocakta ısıtın. Mantarların baharatlayıp zeytinyağı döktüğünüz yüzeyini tavanın tabanına yapıştırın. Sonra diğer yüzeyini de tuzlayıp biberleyin, yağlamaya gerek yok. Yağladığınız yüzeyden tavaya akan yağ iki tarafını da pişirmeye yeter.


Tavada iki tarafını da kızartın.

Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...