Gülşah'ın Aynası

13 Ocak 2016 Çarşamba

VANİLYALI AYVA REÇELİ


gulsahinaynasi.blogspot.com

Genelde tarçın, karanfil gibi baharlar kullanılır ayva reçellerinde... Hiç vanilyayı denediniz mi? Ben denedim... Çok yakıştı :D



Malzemeler


1 kg ayva

2 çubuk vanilya (kullanılmış :) Ya da evde yoksa 1 yeni vanilya çubuğu

500 gr şeker

1/2 limon

Tarif:


Kullanılmış vanilya çubuğu sizi biraz gülümsetmiş olabilir. Vanilya o kadar güzel kokuyor ki açıkçası kullandıktan sonra da kabuklarını atmaya kıyamıyorum. Genelde şeker kavanozunun içine bastırıyorum. Şekere koku veriyor :D

Böyle şeker kavanozuna bastırılmış 2 vanilya çubuğunu sonunda gözden çıkarttım ve reçele kullandım. Düşünün ki içini kazıdım, şeker kavanozuna bastırdım, hala içinde kalan minik sihirli siyah taneciklerle koku vermeye devam ediyor. 


Bu reçeli çok tarta tarta yaptım. 1 kilo ayva soyulup içleri temizlenip küp küp doğranınca 700 gr geliyor. Ayvaları renkleri kararmasın diye limon sıktığım suyun içine küp küp doğradım. 


Doğrama işlemi bitince, ayvaları süzüp tencereye aldım ve üstüne 500 gr şeker ve iki adet dediğim gibi kullanılmış vanilya çubuğunu yerleştirip ayvalar suyunu salıncaya kadar bekledim. Eğer evde kullanılmış vanilya çubukların saklamıyorsanız ve yeni bir vanilya çubuğu ile tarife başlayacaksanız, 1 tanesi çok çok yeterli olacaktır. Vanilya çubuğunun üstüne, bıçağın sivri ucuyla boylamasına derince bir çizik atın, öylece ayvaların içine yerleştirin.


Altını kapatmadan önce de tencerenin içine 5-10 damla daha limon sıktım. Çok harika kokulu bir ayva reçelim oldu.


Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...