Gülşah'ın Aynası

6 Mart 2017 Pazartesi

KIRMIZI KADİFE KEK (RED VELVET CAKE)


gulsahinaynasi.blogspot.com

Bu sıra vakit çok hızlı ilerliyor. Ülkenin gündemi, iş hayatımdaki yoğunluk, çocukların büyüdükçe hareketlenmeleri ve ilgilenmesi gereken konuların gittikçe artması beni blogumdan uzaklaştırdı. Gerçi instagram'da ne yapıyorum ne ediyorum paylaşım yapıyorum. Evde pişenler, o günlerde nelerle uğraştığımı görmek için en etkin kullandığım sosyal medya ortamı olarak instagramda gulsahinaynasi hesabını takip etmenizi öneririm :D

Red velvet cake sevgililer günün paylaşımlarında gözümün düştüğü bir kek. Bizim milletimizin, memleketimizin tarifi değil, adı üstünde red velvet, ama içeriğinde kefir var, mecburen gıda boyası var (ikinci denememde pancar suyu kullansam mı acaba diye düşünmeden edemiyorum), kakao var ki gerçekten harika bir tat oluşmasına sebep oluyor. Bir de küçük püf noktası var tarifte yazacağım ;)

Aslında süt ürünü olarak kefir, ekstra malzeme olarak gıda boyası ve karbonatla sirkenin beraber kullanıldığı kolay bir kek. Bir çok tarif var üç aşağı beş yukarı aynı malzemelerin kullanıldığı. Lezzeti gerçekten şahane, rengi ise rüyalara bile girebilir.




Malzemeler:


2 iri yumurta (ya da 3 küçük yumurta)

1,5 su bardağı şeker

125 gr tereyağı

2 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

25 gr kakao (2 tepeleme çorba kaşığı)

1 silme tatlı kaşığı karbonat

1 çorba kaşığı sirke

1 tutam tuz

3-4 çorba kaşığı kırmızı gıda boyası (Kullandığınız markaya göre değişebilir, ben migrostan aldığım Fo marka ürünü kullandım.)

250 ml sade kefir

Tarif:


Oda sıcaklığındaki tereyağını şekerle krema haline gelip yağ kabarıncaya kadar çırpın.Birer birer yumurtaları ekleyip, her yumurtayı tereyağı şeker karışımına iyice yedirin.

Un, tuz, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu ayrı bir karıştırma kabının içinde iyice karıştırın.


Kefiri bir bardağa alın ve gıda boyasını üstüne ilave edip güzelce karıştırın. Yukarıdaki fotoğrafta krema haline gelmiş tereyağı, yumurta ve şeker karışımı ile renklendirilmiş kefir görülüyor.

Renkli kefir ve kakaolu un karışımını kısım kısım tereyağı-yumurta-şeker kremasının üstüne ekleyip güzelce karıştırın. Hepsi tamamen karıştığında karışımın üstüne karbonatı ekleyip üstüne 1 çorba kaşığı kadar sirkeyi dökün ve karbonat kabarırken keke karbonatı yedirin. Beklemeden yağladığınız kalıba karışımı ekleyip 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.


Ben 26 cm çapında kelepçeli kalıp kullandım.40 dakika kadar bir sürede iyice içini çekip kurutmadan pişirdim. Pişirme süresi fırından fırına değişiyor tabi. En güzeli ilk 25 dk fırının kapağını hiç açmamak, sonrasında kürdanla kontrol ederek iyice pişmiş fakat kurumaya başlamamış aşamada keki dışarı çıkartmak.


Kekin üstündeki bombe yapan kısmı bıçakla çıkarttım. 1 paket krem şantiyi 1 çay bardağı soğuk süt ile çırparak oldukça koyu kıvamlı hazırladım. Kekin üstü kesilerek açıldığı için krem şantiyi sürerken kek kırıklanarak krem şantinin içinde dağıldı ve ilk fotoğraftaki harika görünüme büründü. Üstüne kalp şeklinde yenebilir şekerler ekledim.


Kekin bombe yapan kısmından kızıma muhallebili cup yaptım, gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış.
Rengi göz alıcı tadı ise ağırlıkla kakao ve karbonatın karışımından geliyor.

Yapanlara afiyet olsun. Ben ilk misafir ağırlamama tekrar yapacağım <3 p="">










Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...