Gülşah'ın Aynası

13 Temmuz 2015 Pazartesi

DeniYORUM: DR.OETKER TRİLEÇE KARIŞIMI


Trileçe Karışımı

Trileçe, Trileçe, Trileçe bir Trileçe sevdası aldı başını yürüyor. Biraz tarifleri okudum, malzemelere baktım evde olmayacak birşey değil, ancak karamel sosundan ötürü çok kolay bir tarif sayılmaz, güzel bir Trileçe için biraz da masraf etmek gerekiyor gibi görünüyor. Yine de birgün evde Trileçe yapım tarifini de vermeye karar verdim. Ama o güne kadar bekleyemeyip bu hazır paketi hemen denedim. İşte deneyim sonucum :) 

Lezzeti kesinlikle dışarıda deneyimlediklerinizi aratmayacak... Yapması da çocuk oyuncağı... Ama itiraf edelim ikinci güne kalınca görüntü bu kadar da muhteşem olmuyor...

Eğer Trileçe'yi evden malzemelerle yapalım derseniz tarifim burada , yine de krema almak şart :D

Eğer Dr.Oetker'in son tatlılarından Marlenka kutusu yorumumu okumak isterseniz link burada http://gulsahinaynasi.blogspot.com/2017/03/deniyorum-droetker-marlenka.html



Malzemeler:


Dr.Oetker Trileçe Karışımı

3 yumurta  

3 bardak süt (Bence 2 bardak çok çok yeterli)

1 kutu krema

Tarif:


Kutunun arkasında yer alan işlem sırasına göre görsellerimi ekleyip kısa kısa açıklama ve yorumlarımı yazıyorum.




Yumurta aklarını ve beyazlarını ayırıp, yumurta aklarını bir tutam tuzla kar haline gelinceye kadar çırpıyorsunuz.


Yumurta aklarına yumurta sarılarını ekleyip spatulayla karıştırıyorsunuz.

Paketin içinden çıkan un karışımını ekleyip köpük köpük yapıyı yok etmemeye çalışarak yine spatula yardımıyla küçük küçük hareketlerle unu dağıtıyorsunuz.


En son elde ettiğimiz karışım yine böyle köpük köpük olacak.


Trileçe kutusunun üzerinde 22cmx22cm kare kalıpta pişirin diyor. Bu küçük kare borcama denk geliyor. 


Pişirme süresinin 25-30 dk olarak belirlemişler, ancak set üstü fırında inanın 10-15 dk da pişti. Üzeri hafif pembeleşince fırından çıkartıyoruz. Altı bu kadar kızarmıyor açık renk kalıyor.


Tarifinde 3 su bardağı süt yazsa da ben 2 su bardağı süt kullandım fazla bile geldi, 1 paket krema ve paketin içinden çıkan sos karışımını çırparak hazırlıyoruz.


Fırından çıkan keki 5 dk soğuttuktan sonra porsiyonluyoruz. Bu kareleri 10 cm e 10 cm gibi düşünebilirsiniz. 



Üzerine daha fazla beklemeden süt, krema ve sos karışımını ekliyoruz. Önce karışım kekin bir parmak üstünde kalıyor ama sonra kek karışımı emiyor ve sadece kenarlarda bir miktar göllenme kalıyor. Oda sıcaklığına kadar soğuyan soslu keki buzdolabına kaldırıyoruz. 


Buzdolabından çıkarttıktan sonra ben kenarlardaki krema süt karışımının fazlasını aldım ve üzerine hazır pakette çıkan karamel sosu döktüm. İtiraf edelim sos bol bol değil, yine de bir bıçak yardımıyla kenarlara doğru dağıtabilirsiniz.


Afiyet olsun!

Oldukça lezzetli, yapması inanın çok kolay güzel bir Trileçe oldu. Dışarıdan yediklerinize ya da aldıklarınıza tercih edebilirsiniz. Ama tüm malzemeleri evden yapılacak Trileçe tarifim için takipte kalın. Eminim daha bol soslu ve daha lezzetli olacak. Bir de tabi içindekiler bahsi bizi germeyecek :)

İçeriği merak eden takipçilerim için... Evet, içinde glikoz şurubu var! 


27 yorum:

Unknown dedi ki...

krema dediğimiz marketlerde satılan hazır sıvı ktema olanlardan mı acaba

Gülşah dedi ki...

Evet Cem bey, marketlerde 200 ml kutuda satılan, yarı katı-akışkan kremalardan almak gerekiyor.

Eda dedi ki...

Borcamı yağlıyomuyuz

Gülşah dedi ki...

Gerek yok eda hanım, zira pişen kek sıvı haldeki sosla yumuşuyor, o şekilde fırın kabından kolaylıkla çıkıyor.

Unknown dedi ki...

Suan keki firina attim ama kabarir mi acaba

Gülşah dedi ki...

Kabardı mı? :)

Unknown dedi ki...

Krema yerine kullanabileceğimiz birsey var mı ?

Unknown dedi ki...

Ben krema almadım bilmiyodum ve suan yapmam gerekiyor kremasiz olmazmii :(

Gülşah dedi ki...

Duygu Hanım ve Hasan Bey,
Krema Trileçeyi ıslatmak için kıvamlı bir sos oluşmasını sağlıyor. Evde krema yoksa sadece sütle de keki ıslatabilirsiniz, ama normalde kremasız Trileçe yapılmıyor :D Orjinal tarif böyle...

Unknown dedi ki...

Yaaaa ama yapmamiz lazim ve kremamiz yok çok kötü olur mu acaba. Yani sizce kremasiz yapacağıma hiç mi yapmıyım :(

Gülşah dedi ki...

Duygu Hanım yapın bence, ama sosu kıvamlı olmayacak :D Trileçe tadında ıslak kek gibi tüketirsiniz.

Unknown dedi ki...

Teşekkürleer yaptıktan sonra fotosunu atabiliyosam eğer atıcam :) tadınıda yazarım inşallah yaptığıma pişman olmam :D

Unknown dedi ki...

Bide ben çok risk aldım. Iki paket yapıyorum ayni anda ve tek büyük borcamda yapıcam işim Allaha kaldı yani :D

Gülşah dedi ki...

Duygu Hanım, öncelikle çok memnun oldum tanıştığımıza, gerçekten risk almışsınız :D, umarım sonuç beklediğinizden güzel olur. Instagram kullanıyorsanız gulsahinaynasi hesabından beni takip edebilir, fotoğrafınızı beni etiketleyerek paylaşabilirsiniz :D Sevgiler...

Unknown dedi ki...

krema karışımı sıcakken mi döküyorsunuz_?
kek hamurlaşmadı mı acaba

Gülşah dedi ki...

Ebru hanım, kek ılık krema karışımı soğuk oluyor.Tarifte keki 5 dakika soğuttuktan sonra porsiyonluyoruz yazmıştım :D sonra soğuk sos eklenince hamurlaşma olmuyor.

Bloodin dedi ki...

Benim krema-süt-toz karışımım çok köpüklü oldu, trileçenin üstüne dökünce de üstte beyaz köpük katmanı kaldı haliyle, neden acep?

Gülşah dedi ki...

çok mu çırptınız acaba? ☺

Unknown dedi ki...

Bende yaptim ayni tarifi ama kremam üstüne fazla geldi. Ilk yaptığımda kekim cok kabarmışti sanki şimdi pek kabarmadi gibi. Un kivamini ekledikten sonra cok düşük ayarda mikserle cirptim. Hata mi ettim acaba? Sizin kekiniz ne kadar kabardi

Gülşah dedi ki...

2 parmak yüksekliğinde oluyor keki. Kremayı yavaş yavaş çekiyor içine...Ama undan sonra mikserle çırpmak keklere pek iyi gelmiyor. Belki de tam kabaramadığı için içine de çekememiştir kremayı ...

Unknown dedi ki...

Eşimin favorisi, her hafta 2 defa yapiyorum çok hafif bir tat hemen bitiveriyor :) dediğiniz gibi 3 bardak süt çok fazla, ben hep 1.5 bardak koyuyorum tam oluyor

Gülşah dedi ki...

Katkınız için teşekkürler 💞 iyi günler dilerim.

Unknown dedi ki...

Gerçekten tam kutu üzerindeki tarifi uyguladm bir bildikleri vardır dedim üç bardak süt fazla geldi süt gölü oldu resmen kenardan süzmek zorunda kaldım. Tadı çok güzel ama denilen gibi hem çabuk pisen bir tarif hem ölçü çok fazla

Gülşah dedi ki...

Değil mi? 😊

Tatlı sever dedi ki...

Kabartma tozu ekliyomuyuz ben yaptım kabartma gözü koymadan çok ince oldu kabarmadi

Gülşah dedi ki...

Paket içinden çıkan toz karışımının içinde kabartma tozu var, ekstra kullanılmıyor, ama çırpılmış yumurtaya toz karışım eklenirken köpüksü yapı bozulmasın diye yavaşça spatula yardımı ile yediriliyor.Belki de çok çırptığınız için kabarmamıştır.

Unknown dedi ki...

Evet onlardan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...