Gülşah'ın Aynası

8 Ağustos 2016 Pazartesi

GAZPACHO-SOĞUK DOMATES ÇORBASI

gulsahinaynasi.blogspot.com

Şöyle iç serinleten ferah bir yaz çorbasına ne dersiniz? Bir İspanyol klasiği ama çok çeşitli tarifleri var ve biri mutlaka sizin için :D Ben kendi uyarlamamı paylaşıyorum. Sizler de bu tarifi baz alıp bol domates şartıyla sevdiğiniz taze sebzelerle bu harika çorbayı hazırlayıp yaz akşamlarını ferahlatın...




Malzemeler:


5 olgun kırmızı domates

5 küçük salatalık

1 yeşil dolma biberi

1 kırmızı biber

2-3 diş sarımsak

1 orta boy soğan

1 çay bardağı galeta unu

Tuz, karabiber

2 çorba kaşığı zeytinyağı

2 çorba kaşığı elma sirkesi

1 çay bardağı su

Tarif:


Çorbanın çok soğuk servis edilmesi öneriliyor. Bu sebeple hazırlandıktan sonra da 2-3 saat buzdolabında bekleniyor ve servis anında dışarı çıkartılıyor. Hatta içine buz küpleri atarak servis etmek de mümkün. 

Çorbaya kıvamını galeta unu ya da ekmek kırığı veriyor. Ben 1 aida çay bardağı ölçüsünde galeta unu kullandım. Çorbayı hazırlayıp bekleteceğiniz kasenin içine galeta ununu alın. Diğer malzemeleri yıkayıp ayıklayıp robottan geçirin ve galeta ununun üstüne ilave edin. Tuz ve karabiber ile tatlandırın. İsterseniz kıvamını ayarlamak için biraz su ilave edin. Ben yaklaşık 1 çay bardağı kadar kullandım. Zeytinyağı ve sirke ekleyip karıştırın ve buzdolabında servis anına kadar bekletin.

Bu harika çorbanın içine dilerseniz, rengini yeşertecek kadar çok olmaması kaydıyla, maydanoz ve dereotu da ekleyebilirsiniz.

Ben servis sırasında kızartılmış ekmek ve semiz otu kullandım. Semiz otunun ekşiliği bu çorbaya çok yakıştı.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...