Gülşah'ın Aynası

25 Ağustos 2016 Perşembe

HİNDİ ŞİNİTZEL

gulsahinaynasi.blogspot.com


Süpermarkette gezinirken bulduğum hindi göğüs filetoyu alırken şinitzel yapmak aklımdan geçmemişti. Ama iyi ki denemişim. Hindi etinin tavuğa kıyasla biraz daha sert olduğu bilinse de bu şinitzeli yemek benim 3 yaşındaki civcivlerimi bile zorlamadığına göre gönül rahatlığı ile tavsiye ederim. Önce baharatlayıp sonra kaplamasını yapacağız, kızgın yağda şöyle bir alt üst ettik mi, gerçekten çok kısa sürede 4 yetişkine bol bol yetecek miktarda şinitzelimiz hazır. Ben makarna ve patates kızartması ile servis ettim <3



Malzemeler: (4 büyük porsiyon için)


750 gr hindi göğüs fileto

3-4 çorba kaşığı mısır nişastası (Evde mısır nişastası yoksa un da olur, ama unla kaplaması biraz daha kalın oluyor.)

2 yumurta

1 büyük çay bardağı galeta unu

Tuz, karabiber, toz kırmızı biber

Bol sıvı yağ, ben zeytinyağı tercih ettim.

Tarif:


Hindi göğüs filetoyu ben bütün olarak aldım ve çok kalın olmayacak şekilde (1 parmak kalınlığında) dilimledim. (Kalın keserseniz kaplamasını yakmadan pişirmeniz zorlaştırır.) Parça etlerin üstüne 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber ve 1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber ekleyip buzdolabında beklettim. Yaz sıcağında beyaz eti sıcak ortamda uzun süre tutmamalı :) 

Bir gece önceden de marinasyona başlayabilirsiniz. Çok fazla vaktiniz yoksa da en az 1 saat kadar marine etmenizi tavsiye ederim. Hatta önceden eti yağlayıp-baharatlandırıp, buzdolabı poşeti ile buzluğa atıp, pişireceğiniz gün çıkartırmanız halinde, işinizi oldukça kolaylaştırmış olursunuz.

3 ayrı kase çıkartın birine 2-3 çorba kaşığı mısır nişastası, birine çırpılmış 2 yumurta ve diğerine de 1 çay bardağı kadar galeta ununu hazır edin. Çırpılmış yumurtayı tuz, karabiber ve toz kırmızı biber ile baharatlandırın. Marine ettiğiniz hindi filetoları önce mısır nişastasına, sonra çırpılmış yumurtaya, sonra da galeta ununa bulayın. Kızgın ve derin yağda bir tarafını en fazla 4 dakika kızartarak, yakmadan pişirin.

Uzun süre pişirirseniz, kaplamasını yakabileceğiniz gibi, eti de kurutabilirsiniz.

Şinitzeller çok kısa sürede hazır olacağından tabağın diğer tamamlayıcılarını şinitzelleri kızartmaya başlamadan hazır edin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...