Gülşah'ın Aynası

6 Ağustos 2016 Cumartesi

PASTIRMALI KAŞARLI GÜL RULOLARI

gulsahinaynasi.blogspot.com

Az karbonhidrat, bol protein, az yağ :D ama sonuçta bir lezzet patlaması... Daha ne olsun, hafta sonları kahvaltıları bu lezzetle coşsun mu?





Malzemeler: (10 adet gül böreği için)


2 adet yufka

3 çorba kaşığı zeytinyağı

150 gr pastırma

200 gr kaşar peyniri

1 yumurta sarısı

Tarif:

Hadi itiraf edeyim ben pastırmayı biraz bol kullandım. 3 yufka ile 15 adet kadar gül böreği de yapabilirsiniz. Yine de tarifimdeki miktarlara uyanların daha lezzetli sonuçlar alacaklarını belirteyim :D


Her bir yufkanın yarısını 1 çorba kaşığı zeytinyağı ile yağlayıp diğer yarısını üstüne kapatın. Elde ettiğiniz ortası yağlanmış yarım ey şeklindeki yufkadan 5 adet 3 parmağınız genişliğinde şerit kesin. Bu şeritlerin üstüne dilim kaşar ve pastırmaları sıralayın. Çok sıkı olmayan rulolar sarın.


Ben kaşar peynirini, tost hazırlamak için ince kesilmiş, dilimli kaşar peynirinden kullandım. Eğer siz baton kaşar peyniri kullanacaksanız rulo şeklinde sarabilmek için ince dilimlemeye özen gösterin.


Hazırladığınız ruloları bir tepsiye dizin. Ben var diye muffin kalıbının içine yerleştirdim ama şart değil tabi. 1 yumurta sarısını çok az zeytinyağı (1 çorba kaşığı kadar) ile açıp silikon fırça ile böreklerin üstüne sürün.Yumurta yufkanın açıkta kalan ucunu böreğe yapıştıracaktır.

200 derece fırında üstü altı kızarıncaya kadar pişirin. Sıcak servis edin.


Hafta sonu kahvaltılarında ya da misafirlerinizi ağırladığınız sofralarınızda ara sıcak olarak tercih edebilirsiniz.

Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...