Gülşah'ın Aynası

10 Ağustos 2016 Çarşamba

FINDIKLI ÜZÜMLÜ ÇİKOLATALI KURABİYELER

gulsahinayasi.blogspot.com

Bu kurabiyelerin hazırlanış videosunu gördüğümde neredeyse videonun içine düşüyordum. Evde esmer şeker bulundurmayan ben, gidip bu tarif için aldım. Esmer şeker meğer tarifin rengini de çok etkiliyormuş :o Neyse efendim tarif sayın Fatih Güllüoğlu'nun instagramdan verdiği bir tarif. Kaybetmeyeyim diye buraya not alıyorum ve sitemin takipçilerine de bu tarifi şiddetle öneriyorum :D Hem de esmer şekerine kadar. Tabi bir noktada değişiklik önerim de olacak...



Malzemeler:


115 gr tereyağı

115 gr (1 aida çay bardağı) esmer şeker

115 gr (1 aida çay bardağından 1 parmak eksik) beyaz toz şeker

1 paket vanilya

1 yumurta

2 küçük bardak un (Ben 2,5 bardak kullandım)

50 gr (1 aida çay bardağından 1 parmak eksik) kuru üzüm

50 gr (1 aida çay bardağından 1 parmak eksik) kavrulmuş pirinç fındık (Ben bütün fındığı kırarak kullandım)

150 gr damla çikolata (Bence 100 gr kullanın, 150 gr damla çikolata ile neredeyse kurabiyelerin her yanı 
                                   çikolata oldu.)


Tarif:

Oda sıcaklığındaki tereyağını, şekerler, vanilya ve yumurtayla çırpın. İçine unu ekleyip hamurunu yoğurun.Üstüne kuru üzüm fındık kırığı ve damla çikolatayı ekleyip tekrar yoğurun.


Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp üzerine çatalla iz çıkartın ve 180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...