Gülşah'ın Aynası

18 Mayıs 2017 Perşembe

SİRKELİ MAYALI POĞAÇA


gulsahinaynasi.blogspot.com

Bu tarifi arkadaşım Hatice Hanım vermişti, uzun süre deneme fırsatı olmamıştı. Geçen gün sabah kahvaltıya ekmek kalmamıştı, ekmek pişireceğime size poğaça yapayım dedim ve tarifi açtım :D

O kadar hızlı bitti ki şöyle düzgün bir fotoğraf çekmeye bile fırsat bulamadım :) Ekmek gibi ama daha yağlı, ortası bol peynirli, çok tok tutan benim aklıma ilk yolluk olarak kullanılabileceği gelen bu harika tarifi herkes bir kere denesin bence :)




Malzemeler: (15 adet dev poğaça için)


4-4,5 su bardağı un (1 küçük su bardağı=240 ml= 1cup)

1,5 yemek kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket maya

2 çorba kaşığı elma sirkesi 

1 çay bardağı zeytinyağı

1-1,5 su bardağı ılık su

İstediğiniz bir iç harcı ; Ben 250 gr beyaz peynir maydanoz karışımı kullandım.

Tarif:


Büyükçe bir karıştırma kabının içine unu eleyin, üstüne şeker, tuz ve kuru mayayı ekleyin ve kaşıkla karıştırın.

Ortasını elinizle açıp zeytinyağı, sirke ve ılık suyu azar azar ekleyerek oldukça sıkı kıvamda mayalı hamurunuzu yoğurun.



Hamurun üstünü bir örtü ile örtüp hamurun hacmi iki katına çıkıncaya kadar bekletin.

Kabarmış hamuru tekrar yoğurun ve yumurta büyüklüğünde parçalar kopartarak avucunuzda çay tabağı büyüklüğüne gelinceye kadar yassılaştırın. Kullanacağınız iç harcını yerleştirin ve şekil verin. Ben en kolayından yuvarlak yaptım :D

Şekil verdikten sonra poğaçaları dizdiğiniz tepsinin üstünü tekrar bir örtüyle örtüp ikinci kez mayalanmasını bekleyin. Sonrasında üstüne yumurta sarısı sürüp çörek otu ile süsleyerek, önceden ısıtılması gerekmeyen fırında 180 derece altı üstü kızarıncaya kadar pişirin.

Yapanlara afiyet olsun!








Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...