Gülşah'ın Aynası

12 Ekim 2015 Pazartesi

KARABUĞDAYLI KABAK

karabuğdaylı kabak

Diyet yapan grubu kabak yiyenler ve yemeyenler olarak ikiye ayırabiliriz. Ben her türlü kabak, acur, kelek, salatalığa talim grubundayım. Sebze beni çok hızlı zayıflatıyor, ne yazık ki et sever, tatlı sever bir bünyeyim. Anlayacağınız artık diyetler hiç bitmiyor. Sonuç almak için spor yapmak şart! 




Sürekli bir diyet havasında olunca, aynı yiyecekleri ye, ye bir süre sonra değişiklik istiyor insan. Karabuğday değişik diyet listelerimden birinde tanıştığım bir dost. Adı karabuğday ama buğdayla uzaktan yakından alakası yok, bir bitki tohumu, instagram hesabımda da paylaşmıştım.Yüksek protein ve lif içerikli, su ile şişen, pirinç kullandığınız tüm yemek tariflerinizde pirinç yerine kullanabileceğiniz bir ürün. Fiyatı da dudak uçuklatır cinsten değil neyseki... Marketlerde görürseniz bir denemenizi tavsiye ediyorum. Kendine özgü bir tadı ve kokusu var, severseniz belki de sağlıklı bir vazgeçilmeziniz olur. Karabuğdaydan çorba, haşladıktan sonra salata, dolma harcı yapılabilir. Zeytinyağlılara pirinç yerine dolgu malzemesi olarak kullanımı da çok çok lezzetli.

Kabak yemeği evimizin vazgeçilmezi olduğu için, evdekilere karabuğday tattırmak adına ilk olarak karabuğdaylı kabak yemeği pişirdim. Pirinçli zeytinyağlı kabak pişiriyorsanız, kendi tarifinizi pirinç yerine karabuğday ile de yapabilirsiniz. Benim tarifim işte burada :D

Malzemeler :


4 adet kabak

1 adet soğan

1 adet domates ya da 1 yemek kaşığı domates sos

2 çorba kaşığı karabuğday

1 tatlı kaşığı tuz

Zeytinyağı

Tarif:


Öyleyse azıcık zeytinyağında piyazlık doğranmış soğanları soteleyerek işe başlayalım. Üzerine salça ya da domates sos ilave edelim

*Kabakların kabuğu rahatsız etmese de ben herhangi tarım ilacı artığına karşı sebzeleri hep soyarım.



Soyup halka şeklinde dilimlediğiniz kabakları sotelediğiniz soğanların üzerine ekleyin. En üste yıkanmış karabuğday tanelerini atıştırın, tuz ekledikten sonra tencerenin üstünde yarım bardak kadar su gezdirin. Alevi çok kısık ocakta kabaklar diriliklerini kaybedinceye kadar yaklaşık 45 dakika-1 saat kadar pişirin. 

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...