Gülşah'ın Aynası

29 Ekim 2015 Perşembe

SİNANGİL GLUTENSİZ UN ile GLUTENSİZ DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

glutensiz damla çikolatalı kurabiye

Buğdayı hayatımdan çıkarttıktan sonra sindirim sistemimde gerçekten bir rahatlama hissettim. Sanki hafifledim, yediklerim artık beni ağırlaştırmıyor. Sindirim sistemi problemleri yaşayanlara da buğdayın her çeşidini tüketmeyi kesip neler olduğunu en azından birkaç gün gözlemlemelerini tavsiye ederim. Şişkinlik, hazımsızlık, bağırsak problemleri bir anda yok olabilir...

Tabi buğdaysız (glutensiz) hayat çok da kolay değil, böyle alışmadık, tarifleri bir anda değiştirmek zor. Gerekli malzemeyi alıp her zamanki tarifleri yeniden düzenlemek bile bir vakit alıyor. Mesela köfteye galeta unu/ekmek içi yerine ne konacak? Ya meyaneli çorbalara? Ekmek hiç mi yenemeyecek ya da nasıl bir unla pişirilecek?


Buğday unu ile yapılan tariflerde beklenen performansı esasen gluten sağlıyor, kabarmayı, kıvamı hep ona borçluymuşuz... Glutensiz un dediğimiz zaman satılan ürünler, buğday unu gibi kabarsın diye çeşitli kabartma tozları ile harmanlanıp satılıyor. Ya da mısır unu, pirinç unu kullandığımız zaman ne yazık ki maya ile bu unlar çalışmıyor kabarmıyor, daha çok kabartma tozu, karbonatlı tariflere yönelmek gerekiyor. Kıvamda da unun yeri, unu kavururken duyduğumuz koku ve bu kokunun, lezzetin yerini doldurmak hiç de kolay değil.

Çeşitli yerli ve yabancı glutensiz un çeşitleri var piyasada. Bunların benim takip ettiğim fiyatlara göre en ekonomik olanı Sinangil markasının unları. Sinangil'in "Karabuğdaylı Glutensiz Un" ve "Glutensiz Un" adında iki glutensiz ürünü var. İkisinden de aldım. "Karabuğdaylı Glutensiz Un" ile yaptığım ekmekte harika, iştah açıcı bir koku var ama kabarma ile ilgili biraz sıkıntılarım oldu. Bir kez daha denemek istiyorum. Sonrasında tarif paylaşmayı düşünüyorum. Ancak "Glutensiz Un" ile yaptığım kurabiyelerde, diyebilirim ki bu una hayran kaldım :D

Glutenle derdi olmayanlar normal unla da bu harika kurabiyeleri elde edebilir.

Glutensiz Damla Çikolatalı Kurabiye Tarifi, un kutusunun içinde vardı. Bu arada un kutularının içinde 6, üstünde 2 tarif var. Toplam 8 tarif. Her iki çeşit unda da aynı tarifler çıkıyor. Tarifler; ekmek, kek, poğaça, damla çikolatalı kurabiye, simit, pizza, grissini ve mücverden oluşuyor. Bu tariflerin tamamı "Glutensiz Un" ile yapılabildiği gibi, ekmek ve kek için "Karabuğdaylı Glutensiz Un" tarifi de var.

Malzemeler:


150 gr Sinangil Glutensiz Un (1+1/4 su bardağı) (Ben 2 çorba kaşığı kadar fazlasını kullandım)

100 gr toz şeker (1/2 su bardağı)

2 gr kabartma tozu (1/2 çay kaşığı)

1/2 paket vanilya

3 gr tuz (1 çay kaşığı)

1 adet yumurta

50 gr margarin (Ben tereyağı kullandım)

50 gr damla çikolata (1/2 su bardağı)

Tarif:


Oda sıcaklığına getirdiğiniz tereyağı, yumurta ve şekeri krema haline gelinceye kadar çırpın. Üzerine un, vanilya, kabartma tozu ve tuzu ilave edin.elinizle temiz bir zeminde hamuru açın ve küçük yuvarlak bir kurabiye kalıbı ya da bir çay bardağı ağzı ile yuvarlak kurabiyeler kesin. 


Ben bu ölçüde malzeme ile 20 küçük kurabiye elde ettim.


Kurabiyeleri 180 derece ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin. Pişerken hafifçe kabarıp genişliyorlar, bu yüzden kurabiyeleri aralıklı dizin. Tepsiyi fırından çıkarın, kurabiyeler soğuyuncaya kadar tepside kalsın. Bu şekilde için için pişmeye devam edecekler. Soğuyan kurabiyeleri cam kavanozda saklayın.


Afiyet olsun!

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Benim tek sıkıntım gulutensiz unlardaki ağır naftalin kokusu ve kabarmasına pişmesine sorun yaşamıyorum ama sinangilde ve diğer aldığım unlarda ağır koku rahatsizlik veriyor rica etsem bunun nedenini bilen varsa aciklasin simdiden teşekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...