Gülşah'ın Aynası

13 Ağustos 2017 Pazar

KITIRLI ŞEFTALİ TATLISI


Kıtırlı meyve tatlısı yapmayı düşünüyorum ama meyvesine karar veremiyordum :) Böğürtlen mi?vişne mi? derken şeftali vakti geldi çattı. Bence en güzel "crumble" şeftali ile yapılır, hadi kışın da elmayla diyelim :P Aslında fırında hızlı yumuşayacak çok su salmayacak herhangi aklıma gelmeyen meyve ile de olur. Meyveyi fırında biraz yumuşatıp, üstüne tereyağı ile ovulmuş unlu yulaf ezmeli kıtırlığı verecek karışımı ekleyip üstünü kızartıyoruz ve ılınınca dondurma ile servis ediyoruz. Bu kadar basit, hızlı ve çok gösterişli :D




Malzemeler: (6 mini sufle için)


2 iri Bursa şeftalisi (3 orta boy da olur)

3 çorba kaşığı tereyağı

3 çorba kaşığı esmer şeker

3 çorba kaşığı un

3 çorba kaşığı yulaf ezmesi

1 paket vanilya ya da 1 çay kaşığı tarçın (Tereyağı kokusunu hafifletmek için kullanın, seviyorsanız sorun yok)

Tarif:


Kullanacağınız fırın kabını hafifçe tereyağı ile yağlayın. Üzerine şeker serpin. 


Ben porsiyonluk mini sufle kapları kullandım ama şeftalileri soyup dilimleyip orta boy bir fırın kabının tabanına da dizebilirsiniz.

Şeftalileri sufle kabına dizdikten sonra fırına yerleştirip fırını 180 dereceye ayarladım. Böylece fırın kıtır üst katman için ısınırken şeftaliler de biraz yumuşadı.


Yaklaşık 10 dakika da fırın ısınmıştı. Ben de bu sırada oda sıcaklığındaki tereyağı, un, şeker ve yulaf ezmesini vanilya ile birlikte elimle ovmuştum. Hamur değil kum gibi dağılan bir karışım elde etmek gerekiyor. 

Sonra fırından çıkardığım sufle kaplarının üstüne bu kıtır karışımı paylaştırdım ve üstü kızarıncaya kadar 25 dakika fırında pişirdim. 

Kıtır kabuk fırında pişerken kabarıyor, sonra fırından çıkarılıp ılınmaya başladığında hafifçe çöküyor. Tam soğumadan vanilyalı dondurma ile süper oluyor :)

Yapanlara afiyet olsun!





Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...