Gülşah'ın Aynası

17 Ekim 2016 Pazartesi

BAYAT KEKTEN LEZZET TOPLARI

gulsahinaynasi.blogspot.com

Minik bir tarif. Aslında bayat kekten süper bir rulo pasta da yapabilirsiniz. Tarifini daha önceden vermiştim. İşte burada. Ama daha az uğraşlı bir tarif olarak bu lezzet toplarının tarifini de eklemek istedim.Güzel ve hafif bir kahve yanı eşlikçisi :D



Malzemeler:


2-3 su bardağı kadar bayat kek kırıntısı

25 gr kakao

1 çay bardağı normal demli çay (soğuk) (daha çabuk bozulmaya sebep olabileceğinden süt kullanmıyorum)

1 çay kaşığı tarçın

2-3 çorba kaşığı toz şeker

1 avuç iri kıyılmış ceviz

2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Tarif:


Yaptığım bir kekten 4 kare parça kalmıştı. Fırında unutmuşuz birkaç gün, haliyle sertleşmiş. Akşam gelecek misafirlerim için bu kek parçalarını kahve yanı hoşluğa çevirmek istedim.

Kek parçalarını robotta çekip önce incecik hale getirdim. Sonra bir karıştırma kabının içinde kakao, şeker, tarçın, ceviz ve demli çayla tekrar yeni kıvamlı bir hamur haline getirdim. bu hamurdan küçük parçalar koparıp elimde şekil verdim ve içine hindistan cevizi koyduğum bir çukur kasenin içinde yuvarladım. Yiyenler bayıldı.

Eğer evde bayatlamış ya da tüketemeyeceğiniz kadar çok kekiniz kalırsa, bu kekleri derin dondurucuda uzun süre saklayabilir, bu tarifi yapacağınız gün keki çözdürerek kullanabilirsiniz. Derin dondurucu demişken şurada (http://ugur.com.tr/urun/ued-6261-dtk-nfi-a) harika bir derin dondurucu var :D

Yapanlara afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...