Gülşah'ın Aynası

23 Eylül 2015 Çarşamba

HİNDİ ŞİŞ


hindi şiş

İyi görünüyor öyle değil mi? Bir döküm demir-izli tava aldım ve hayatım değişti :D Abartmıyorum yaa, gerçekten... Evde et yemeği yapan, ya da yapsa da bunu beğenen biri değildim, şimdi kebapçıya gitmez oldum. Kırk yılda bir evde yapılmaz birşey canım çekecek de öyle...

Harika şiş tarifleri biraz da terbiye işi. Hindi olur, tavuk olur, kuzu olur...

Bu sefer hindi :D ancak, aynı sos ve tarifle tavuk pişirmek de mümkün...



Malzemeler:


1/2 kilo hindi göğüs kuşbaşı et

3 çorba kaşığı yoğurt

1 tatlı kaşığı hardal (seviyorsanız)

1 tatlı kaşığı salça

1 çay kaşığı toz zerdeçal

1 çay kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı toz kırmızı biber

1 tatlı kaşığı kadar limon kabuğu rendesi

1 çorba kaşığı zeytinyağı

1 adet yağ biberi

Tarif:



Hindi kuşbaşı etin üzerine yağ biberi hariç bütün malzemeyi ekleyin ve terbiyenin etin her yerine bulaşması için güzelce karıştırın. Bu şekilde buzdolabında bir gün bile bekleyebilir, ama çok vaktiniz yoksa yarım saat  kadar bekletin.


Bir adet yağ biberini ortadan ikiye kesin sonra enine kalın şeritler halinde doğrayın ve bu şeritlerden hindi kuşbaşı etlerinizin büyüklüğünde kareler elde edin.


Çöp şişlere bir biber-bir hindi eti şeklinde malzemenizi dizin.


10 dakika kadar boş ısıttığınız döküm tavada şişleri yavaş yavaş çevirerek, her yeri kızaracak şekilde pişirin.  Pilav, patates püresi yada yeşil salata ile servis edin.

Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...