Gülşah'ın Aynası

5 Kasım 2017 Pazar

PIRASALI KIYMALI BÖREK



Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba :D

Bu sene benim koşuşturma yılım oldu sanki. Yılın ortasından beri bitmeyen bir koşturmanın içindeyim. Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Herhalde yılın bundan sonrası daha sakin geçecek. Bu arada şahane bir börek tarifine ne dersiniz?




Malzemeler:


1/2 kilo hazır yufkacı yufkası (Kastım marketten almayın, yufkacıdan alın) (3 yufka)

1/2 kilo pırasa

150 gr kavrulmuş kıyma

2-3 çorba kaşığı sulu yerinden yoğurt

1 yumurta sarısı

5-6 çorba kaşığı zeytinyağı

Susam, çörekotu

Tarif:

1/2 kilo pırasayı yıkayıp doğrayın ve 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı ile soteleyin. Pırasalar yumuşadığında kavrulmuş kıymayı ekleyin. Tuz, karabiber ve pul biber ile tatlandırın.


Yufkaları yarım ay şeklinde olması için ortadan kesin, her bir yufkayı yaklaşık 1 tatlı kaşığı yağ ile hafifçe yağlayın. 6 parça yufka için 6 ya ayırdığınız harcınızı, yufkanın kenarına yerleştirerek sıkıca sarın. 



Yağlanmış büyük kare borcam tepsiye ben kol böreği gibi sardırarak 6 yufkayı hazırladım. Üstüne yoğurt yumurta sarısı ve 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağı ile hazırladığım sosu sürüp, üstüne susam ve çörek otu serptim, borcamın ağzını strech filmle kapattım. Bir gün sonra fırının alt rafında 180 derecede kızarıncaya kadar pişirdim. 


Yapanlara afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...