Gülşah'ın Aynası

25 Nisan 2016 Pazartesi

MERCİMEKLİ BÖREK

gulsahinaynasi.blogspot.com


Yufka böreği yapmayı zaman zaman unutturuyorum kendime, çok lezzetli oluyor, off hem de nasıl yeniyor, bir çırpıda bitiveriyor. Ama bu yufka böreği herkesi memnun edecek cinsten. Harcı yeşil mercimekli... Türkiye'de çok yaygın olarak yeşil mercimekli börek yapılmıyor, ama ben çocukluğumda yeşil mercimekli mantı bile yemiştim. Gerçekten müthiş besleyici bu bakliyat çocuklarında en favori bakliyatı olabilir. En azından böreğine bayılacaklarına ben size garanti veriyorum. Hem bu kadar besleyici, protein içeriği yüksek, posası da bulunan yeşil mercimeği neden börek içinde de sofralarımıza getirmeyelim ki? 

Misafirlerine değişik bir börek ikram etmek isteyenlere, mercimeği çok severim börekte de deneyeyim diyenlere, yavrusu bakliyat yesin diye uğraşan annelere ve basitçe şöyle lezzetli bir börek yapayım diyen herkese bu reçete :D



Malzemeler: (24 adet börek için)


3 adet yufka

1 küçük su bardağı yeşil mercimek

1 orta boy soğan

1 tatlı kaşığı salça

1 yumurta (sarısı üstüne, akı içine)

1/2 çay bardağı zeytinyağı

1/2 çay bardağı su

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

3-4 çorba kaşığı da soğanı kavurmak için zeytinyağı

Üstü için çörek otu, susam ya da mavi haşhaş

Tarif:


Yeşil mercimeği harcı hazırlamadan 2-3 saat önceden yıkayıp suya koyun. Mercimekler şiştiğinde az suyla suyunu çektirerek haşlayın. Bir orta boy soğanı yemeklik doğrayın ve 3-4 çorba kaşığı zeytinyağı ile kavurun. İçine salça ekleyin, salça da kavrulduğunda haşlanmış mercimekleri ilave edin ve ocağın üstünde birkaç tur daha çevirin. Ocağı kapattıktan sonra içine 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karabiber ekleyin. İç harcınız hazır.

Her bir yufkayı  6 eşit üçgen parçaya bölün.

Yumurtanın sarısı ve beyazının ayırın. Yumurtanın beyazını bir kaseye koyun, üstüne zeytinyağı ve su ilave ederek çırpın.

Yufkaları yumurta akı-zeytinyağı-su karışımıyla ıslatın ve üstüne 1 çorba kaşığı kadar harç koyup rulo şeklinde sarın.

Bütün yufkaları sardığınızda, böreklerin üstüne ayırdığınız yumurta sarısını sürün ve sevdiğiniz tohumlardan ekip 180 derece fırında üstü ve altı kızarıncaya kadar pişirin.

Ben böreklerin fotoğrafını çektim çekeceğim derken son 3 taneyi zor yakaladım. Kapış kapış bitti. Mercimek gerçekten çok lezzetli bir börek harcı oluyor. Mutlaka deneyin.

Yapanlara şimdiden afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...