Gülşah'ın Aynası

7 Mart 2016 Pazartesi

KOLAY İÇLİ KÖFTE

gulsahinaynasi.blogspot.com

Mersinli bir arkadaşımın tarifi. Bu içli köftenin dış harcında kıyma yok. Daha önce bir kez daha içli köfte yapmıştım fakat o tarifte içli köftenin dış kaplamasının içine de kıyma konuyordu. Ne kadar uğraştıysam kızartırken çatlamasını engelleyememiştim. Bu tarifte içli köftenin dış harcının içinde kıyma yok. Kıvamını tutturmak da bana çok kolay geldi doğrusu. Daha önce hiç içli köfte yapmamış olanlar için kolay uygulanabilir bir tarif olduğunu düşünüyorum. İlk yapışımda bile hiç çatlamadan patlamadan pişti. Gerçi hafif olması için haşlayıp üstüne biber salçalı sos yaptım. Yağda kızartmadım. Ama aynı tarifi yağda kızartarak da hazırlamak mümkün. Yağda kızartılmış ve buzluğa istiflenmiş halini, her acıkma anında düşünmek bile beni mutlu etmeye yetiyor :D 



Malzemeler: (20 adet içli köfte için)

Dış kaplaması için:


4 küçük çay bardağı ince bulgur

1 küçük çay bardağı irmik

1 küçül çay bardağı un

1 tatlı kaşığı tuz

1 yumurta

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı biber salçası

1/2 su bardağı kadar su 

İç harcı için:


500 gr kıyma

1 orta boy soğan

2 çorba kaşığı tereyağı

1 çay bardağı ceviz

10-15 dal maydanoz

1/2 tatlı kaşığı tuz

1/2 tatlı kaşığı karabiber

1 çay kaşığı yenibahar (sevenler için)

Haşlayarak pişirecekseniz:


Üstüne sos yapmak için zeytinyağı ve biber salçası

Tarif:


Önce iç harcını hazırlamak lazım. Zira köfte hazırlanırken iç harcının soğuk olması gerekiyor. İç harcının katı yağla yapılması da önemli çünkü soğukken donuk olması, içli köftenin kapanmasını kolaylaştıran etkenlerden. İç harcını hazırlarken tereyağı ile kıymayı kavurup sonra kavurma işlemine soğan eklenerek devam ediliyor. Baharatları ve tuzu ekleyin.Ocağın altını kapattıktan sonra ceviz ve maydanoz da sıcak harca ilave edilip bu aşamadan sonra soğumaya bırakılacak.

İç harcı soğuduktan sonra elinizle sıkıp yumurta şekilli köfteler hazırlayabilirsiniz.

Dış kaplama için bir kolaylık, ince bulgurun üstüne, bulgurla aynı seviyede olacak şekilde sıcak su ekleyerek bulguru şişirmek :D Böylece yoğurma kısmı daha az sürede tamamlanabilecek. Karpal tünel sendromu olanlar, eli kolu acıyanlar için yoğurma işlemi biraz zahmetli, önceden uyarayım, ama yapılmayacak kadar zor iş de değil doğrusu, lezzetini düşününce...


İnce bulguru sıcak su ile şişirip diğer dış kaplama malzemesini üstüne ekleyin. İyice hamur kıvamı alıncaya kadar yoğurun. Bu sırada eksta su kullanmaya ihtiyacınız olacak, bu suyu ben 1/2 su bardağı civarında kullandım. Biraz fazla, biraz eksik olabilir.

Dış kaplamanın hamur kıvamında olması ise şekil verirken ince açılması açısından önemli, yoksa kırılarak dağılan, pişirmeden önce ya da pişirirken çatlayan içli köfteleriniz oluyor.

İlk yapılan içli köftenin mükemmel olması da çok beklenmemeli belki, hele ki bir bilenden görerek öğrenmediyseniz. Ama ilk uygulama da bile bir çok püf noktasına vakıf oluyorsunuz. Eğer seviyorsanız deneye deneye en güzelini yapar hale geleceğinize inanın.


Ben avucumda dış kaplama hamurundan bir çanak yaptım, içine soğukken köfte şeklinde sıktığım harcı yerleştirip elimle oruk dedikleri şekle benzer içli köfteler hazırladım. Eğer dış kaplamayı yeterince inceltemezseniz kalın kaplamalı içine az harç yerleştirilebilen pek de beğenilmeyen içli köfteleriniz olabilir. Bu sebeple dış kaplama hamurunu olabildiğince hamursu ve elde kolaylıkla inceltilebilen kıvamda hazırlamaya özen gösterin. Kalın ve dağılan özellikte kalmamalı. Hatta yoğururken şekil vereyi deneyin, incelterek bir kahve fincanı büyüklüğünde bir çanak şekli verebiliyor musunuz? Maharet dış kaplamasının ince tutup içine bol harç doldurmakta.


Şekil verdiğiniz köfteleri isterseniz suda haşlayıp üstüne yağla salça kavurup sos hazırlayarak servis edin, isterseniz derin yağda kızartarak. Zaten iç harcı pişirilmiş olduğu için sadece dış kaplamadaki yumurtanın pişmesi önemli. Kaynayan suya attığınızda dibe batan içli köfteler, yüzmeye başladıklarında pişmişler demektir. Kızartırken ise dış kaplamada altın sarısı rengi yakalamanız önemli.

Yapanların ellerine sağlık afiyet olsun! Bizim mutfağımızın örneklerini öğrenip paylaştığımda çok daha mutlu oluyorum.








Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...