Gülşah'ın Aynası

4 Mart 2016 Cuma

KAKAOLU FRAMBUAZLI CUPCAKELER

gulsahinaynasi.blogspot.com

Ne zamandır kurabiye, kurabiye, kurabiye, sıra sonunda keke geldi :D Kakaolu ve meyveli keklere dayanamıyorum... Bu kekin incecik ipeksi dokusu şu meşhur hazır paket keklere benziyor... Mutfağa girdim ve hiç düşünmedim. Sonuçta bu harika cupcakeler çıktı ortaya. Dondurulmuş böğürtlenin de güzelliği bir başka... Havaların bahar havası gibi olduğu şu günlerde ferahlatıcı bir kek!




Malzemeler: (12 cupcake için)


2 yumurta

4 kahve fincanı şeker

2 kahve fincanı yoğurt

2 kahve fincanı sıvı yağ (Ben keklerde, kurabiyelerde sıvı yağ olarak ceviz yağı kullanmaya başladım)

50 gr kakao

1 su bardağı dondurulmuş frambuaz (240 ml)

1 su bardağı un  (240 ml)

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

Tarif:

Bütün malzemeleriniz oda sıcaklığında olsun!

Yumurtaları (akı sarısı beraber) şekerle birlikte 5 dakika mikserin hızlı devrinde krema görünümü alıncaya kadar çırpın. İçine yoğurt ve sıvı yağı ekleyip tekrar karıştırın. Üstüne un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek ilave edin ve bir spatula yardımıyla kenardan içeri un çekerek toz karışımı sıvı karışıma yedirin.


Hamur hazır olduğunda üstüne buzluktan çıkardığınız donuk haldeki frambuazları ekleyin. Hamura karıştın ve çözülmeden karıştırıp kalıba alın.

Cupcake kalıbına yerleştirdiğiniz kapsüllere ya da baton kalıba dökerek 180 derece ısıtılmış fırında kapsülde pişiriyorsanız 10 dakika, baton kalıpta ise kürdan testi temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Dondurulmuş ahududulara daha çok şans verin! Ben bu sene alıp deep freezede saklamayı düşünüyorum. Gerçekten çözüldüğünde gerçeğini aratmayan bu lezzet bir harika... Bu kış favorim oldu, vişnenin pabucunu dama attık :D








Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...