Gülşah'ın Aynası

19 Mart 2017 Pazar

PIRASA MÜCVERİ

gulsahinaynasi.blogspot.com


Kısacık küçücük bir tarif ama bir lezzet bombası. Sebze severler buraya... Evde yemek yoksa pırasa alın gelin, biliyorum zeytinyağlı pırasa öyle hızlı pişmiyor ama pırasa mücveri 30 dakikada hazır olacak. Bana kışın pırasa alıp buzluğa mı attırsam dedirten bir tarif :D



Malzemeler:


1 kilo pırasa

4 yumurta

1/2 su bardağı un

Tuz, karabiber, toz kırmızı biber ve kimyon

Tarif:


Pırasaları ayıklayıp yıkayıp büyük hazneli bir robotun içine doldurun. Robotu çalıştırdığınızda pırasalar kıymık kıymık parçalanmış olacak, robotta çekmek ile pırasaların suyu çıkmıyor.

Kıyılmış pırasayı derin bir karıştırma kabına alın, (ben çok büyük olamayan 4 yumurta kullandım belki büyükçe 3 yumurta da işinizi görebilir) üstüne yumurta un ve baharatları kendi damak zevkinize göre ekleyin.


Bol sıvı yağ ile tava da kaşık kaşık pişirin. Yağı emdiği için derin yağ demiyorum ama tavanın yüzeyini kaplayacak kadar yağı tavada ısıttıktan sonra pırasalı karışımı tavaya koymaya başlayın. Kızarınca çevirin. Bol kağıt bhavlu üzerine alıp fazla yağını çektirin.

Yapanlara afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...