Gülşah'ın Aynası

12 Mart 2017 Pazar

TRÜF

gulsahinaynasi.blogspot.com



Ne gerek vardı şimdi gece gece bu muhteşem trüflere, ama ne yaparsın sabahları da çok koşuşturmacam var.... Ev işlerini yapmaya marslılar gelmediler henüz... Instagram da kaydet simgesini kullanıyor musunuz? Hani bayrak şeklinde olan... Ben kullanıyorum ve böyle muhteşem tarifleri kaybetmiyorum @yemekcom tarifi verdi, ben de uyguladım. Kakao alerjisi olan kızıma üstü de hindistan cevizli trüfler hazırladım. Vee tarife su eklemek yerine incirleri sıcak su içinde yumuşattım. Çook havalı bir ikramlık, hem de çok besleyici... Sadece kahveye uğrayacağım diyenlere kahve yanına, çay saatlerine, günlere...



Malzemeler: (30 adet trüf için)


10 adet kuru incir

1/2 bardak yulaf ezmesi

1/2 bardak hindistan cevizi rendesi

1 bardak ceviz

2 çorba kaşığı kakao ya da üstünü kaplamak istediğiniz herhangi başka bir malzeme (mesela hindistan cevizi)

Tarif:


Orjinal tarifte incirlerin az miktarda su ile robotta çekilmesi öneriliyor ama ben hem evdeki incirlerin yumuşaması hem de üstündeki tozunun iyice temizlenmesi için incirleri 10-15 dakika kadar sıcak suda beklettim.

Sonra robotun büyük haznesinin içine incirleri ekleyip çektim, sonra yulaf ezmesi, ceviz ve hindistan cevizi ile tekrar çektim. Eğer robotunuz çok güçlü değilse, cevizleri ayrı bir yerde kırıp çekmenizi öneririm.

Sonra kayık şeklince bir tabağın içine kakaoyu ekleyip elimde top haline getirdiğim trüfleri kakaonun içine attım. Sulu köfteyi una bular gibi tabağı sallayarak trüflerin üstünün kakao ile kaplanmasını sağladım. Bir kısmına ise aynı işlemi hindistan cevizi ile yaptım.


Malzemeniz hazırsa 10 dakikalık, çok havalı bir tarif...

Kakao ile kaplama çocukların damak tadı için çok uygun olmayabilir, kakaonun acısını sevmeyebilirler.

Yapanlara afiyet olsun :D

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...