Gülşah'ın Aynası

27 Haziran 2016 Pazartesi

İZMİR KÖFTE


gulsahinaynasi.blogspot.com

Malzemeler: (6 porsiyon yemek için)


Köftesi için, Anne köftesi malzemeleri iki katı kullanılacak

5-6 tane ortaboy patates

2-3 yeşil biber

2 çorba kaşığı domates salçası

2 çorba kaşığı biber salçası

500 ml su

Kızartmak için yağ (Ben zeytinyağı kullandım. Kızartma yazın daha cazip görünüyor. Çok sık yapmıyorum ama yapınca da zeytinyağı kullanmak daha sağlıklı bir alternatif oluşturuyor.)




Tarif:


İzmir köfte için köftelerimi 2 katı ölçü kullanarak anneköftesi tarifimdeki gibi yaptım. Uzun uzun anlatmayacağım. 

5-6 dilim patatesi köfteler ile eşit büyüklükte olacak şekilde dilimledim. Derin kızgın yağda kızarttım. Kare borcamın içine aldım. 

Üstüne anne köftelerini parmak şeklinde şekillendirip az yağda yapışmaz tavada kızartarak yerleştirdim. 

Birkaç tane de biber  koydum.Biri acı çıktı, çocuklar da yiyecekse aman dikkat... 

Derin ve büyük bir kasede 2 çorba kaşığı domates salçası ve 2 çorba kaşığı biber salçasını karıştırdım 500 ml kadar su ile açarak sos haline getirdim. Ben tuzlu salça kullandığımdan bu sosa tuz eklemedim. Siz normal salça kullanıyorsanız 1/2 tatlı kaşığı kadar ekleyin lütfen. Hem köftede, hem kızarttığınız patateslerde, hem de sosta tuz kullanmanız gerekiyor.

Gördüğünüz gibi sosu köfterin de üstünden gezdirerek tepsiye eklediğinizde patatesler sosun içinde kalıyor ama köfteler sosun üstünde. Fırında 200 derecede ikinci pişirme işlemini yaptığınızda patatesler sosu çekip lokum gibi pişmiş, köfteler de sosun lezzeti üstünde iyice kızarmış oluyor. Süre fırından fırına değişiyor, ancak yemeğin suyunun kaynadığını ve köfterlerin üstünün güzelce kızardığını gördüğünüzde işlem tamamdır diyebilirim.Önden ısıtılmamış fırınımda 30 dakika gibi bir sürede ikinci pişirme işlemi tamamlanmıştı.

Klasik köfte-patates günleriniz için biraz daha zahmetli olsa da izmir köfte yapmanızı çok tavsiye ederim.

Yapanlara şimdiden afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...