Gülşah'ın Aynası

23 Ocak 2016 Cumartesi

KUPTA TİRAMİSU

gulsahinaynasi.blogspot.com

Tiramisu gerçekten insanın şöyle bir keyfini yerine getiren harika bir tatlı değil mi? Tiramisu kelimesinin "Beni neşelendir, modumu yükselt"  gibi bir anlamı olduğunu biliyor muydunuz peki? Eh o zaman ismiyle müsemma harika tatlımızın tarifini verelim...




Malzemeler: (Kupta 4 porsiyon için)



1 sıra Savoiardi Ladyfingers (Kedidili bisküvi) (Yarım paket yani :)

500 ml süt

2 yumurta sarısı

1 tepeleme çorba kaşığı un

1 tepeleme çorba kaşığı mısır nişastası

1 paket vanilya

200 gr labne peyniri (1 küçük paket)

1 küçük su bardağı şeker (240 ml bardak)

250 ml sütlü şekerli hazırlanmış toz kahve

Dr.Oetker Rom aroması (Varsa, mümkünse, hafif alkolü bir koku iyi gider derseniz, orjinal tarifte alkol var :)

Üstüne serpmek için 1 tatlı kaşığı kadar kakao

Kapler (Dr Oetker Çikolata Kalpler)

Tarif:

Daha önceden kocaman kare borcam için 9 porsiyonluk tarif vermiştim. İşte burada.

Ancak 9 kişilik tiramisu yapmak bazı küçük aileler için uzayacak, bitmeyecek bir tatlı demek. Bugün 4 adet cam kupta tiramisu yaptım. Orantılayarak aynı tarifi kullandım ancak bazen hesap kitapla uğraşmak yerine hazır olana bakmak daha kolay gelir :D biliyorum. İşte şimdi 4 kup için tiramisu tarifimi de paylaşıyorum.



Önce muhallebisini hazırlayın.


Süt, şeker, un, mısır nişastası, vanilya, yumurta sarılarını bir tencerenin içinde balon tel ile karıştırarak orta ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin Altını kapatıp içine labne peynirini ekleyin ve güzelce çırpın.

1 çorba kaşığı toz kahve, 1 çorba kaşığı şeker, 2-3 çorba kaşığı süt ve 250 ml sıcak suyla toz kahve hazırlayın ve yayvan bir kasenin içine dökün. Eğer rom aromasını kullanmak istiyorsanız kahvenin içine 3-4 damla damlatın. Sıcak kahve parmaklarımızı yakmayacak kadar havalandıktan sonra çok da soğumadan kedi dili bisküvilerimizi bu kahve ile ıslatıp kupların içine yerleştirmeye başlayın.

200 gr kedi dili paketinin içinden 2 ayrı paketli 12+12= 24 adet kedidili bisküvi çıkıyor. Bu tarifte 12 adet kullandım. Her kup için 3 bisküvi. Bisküvileri ortadan ikiye kırıp ıslattım ve görsel zenginlik için kupun yan yüzeyine değecek şekilde yerleştirdim.

Her kupa ıslattığınız 1 bisküviyi yerleştirdikten sonra üstünü örtecek kadar ılınmış muhallebi dökün. Sonra ikinci bisküviyi yerleştirin, sonra tekrar muhallebi ve en son üçüncü bisküviyi de yerleştirip üstünü muhallebi ile örtün.

Kupların üstüne bir çay süzgeci ile kakao eleyin, dilerseniz benim gibi beyaz çikolata kalplerle süsleyin.

Harika bir görüntü öyle değil mi ?

Afiyet olsun! 





Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...