Gülşah'ın Aynası

8 Ocak 2016 Cuma

ISPANAKLI TUZLU KEK


muhteşem üçlü keki

Tuzlu kek tarifim en çok beğenilen tariflerim arasında. Bu da kış aylarında vazgeçilmezi olacak güzellikte yine bir tuzlu kek. İçinde birbirine inanılmaz ölçüde yakışan, ıspanak, peynir ve ceviz üçlemesi var. Tarifi gördüğümde bu üçlemeyi bugüne kadar neden denemedim diye çok hayıflandım...


Bu tarifi instagramda takip ettiğim, ilham verici bir foodbloggerın hesabında gördüm.Yabancı kaynaklara da meraklıysanız lusciouscakesandbakes hesabını öneririm. Tabi yabancı hesaplarda her zaman bizim Türkiye'de bulabileceğimiz malzemeler kullanılmıyor. Bazen damak zevkimize uygun birşeyler bulmak da zor oluyor. Ben güzel tarifler için takip ediyorum, bazen yazara sorular soruyorum, benim damak zevkimi bilip beni takip edenlere uygun tarifleri bulunca uyarlıyorum, deniyorum ve bazen burada kaynak göstererek yayınlıyorum. Özetle beni takip etmek daha kolay :D

Malzemeler:




150 gr dondurulmuş ıspanak (çözdürülecek ve suyu sıkılacak) (Bence taze kullanmak da mümkün, yıkayın, ayıklayın, doğrayın ve soteleyin.Soğuyunca kullanın.) (1 kase kadar)

2 iri yumurta (Ben 3 ufak yumurta kullandım)

120 ml ayçiçek yağı (bence zeytinyağından vazgeçmeyin zaten tarif tuzlu) (1/2 küçük su bardağı)

180 ml yoğurt (yoğurt Türklerin keşfi ama dünyada "greek yoghurt" adıyla satılıyor ne acı değil mi?) (1 su bardağından 1 parmak az)

75 gr peynir (Orjinal tarifte Stilton peyniri kullanılıyor. Bir tür küflü peynirmiş. Ben oldukça aromatik ama herkesin damak zevkine daha uygun olabileceğini düşündüğüm erzincan tulum peynirini kullandım.) (3-4 dolu çorba kaşığı kadar kırıklı)

75 gr iri doğranmış ceviz (1 küçük kase kadar)

225 gr un (2 küçük su bardağı kadar)

2 çay kaşığı kabartma tozu 

1/2 çay kaşığı karbonat

1/2 çay kaşığı tuz (Ben tuzlu kek tarifimde olduğu gibi 1 çay kaşığı kullandım, tepeleme, korkmadan)

Orjinal tarif ve benim ne yaptığım sanırım oldukça net bir biçimde anlaşılıyor. Eğer tereddüt ederseniz sorularınıza her zaman en kısa sürede cevap veriyorum.(Instagram, twitter, blog altı yorumları...)

Tarif:


Fırını 160 dereceye ısıtın. Baton kek kalbınızı yağlayın.

Büyük bir karıştırma kabının içinde yağ, yumurta ve yoğurdu balon tel ile çırpın. İçine küçük küçük doğradığınız ve yapışmaz tavada sade sotelediğiniz ıspanakları ekleyin.

Başka bir kabın içinde un, kabartma tozu ve karbonatı balon tel ile karıştırın. Sonra üstüne iri kıyılmış ceviz ve peyniri ekleyin, tekrar güzelce karıştırın.

Unlu karışımı, sıvı karışımın üstüne ilave edin ve kabaca karıştırın.  Baton kek kalıbının içine hamuru dökün ve her yeri aynı yükseklikte olacak şekilde üstünü düzeltin.

Bir tür muffin hamuru hazırlama tekniği kullanılıyor. Bu tarifi küçük kapsüllerin içine hazırlayıp tuzlu mini ikramlıklar da hazırlayabilirsiniz.


160 derece fırında 30-35 dakika pişirin ve soğuyunca dilimleyin. Kek gibi yumuşacık, oldukça nemli, kolay dağılan bir yapısı var. Eğer ekmek gibi biraz daha sıkı olmasını isterseniz un miktarını arttırmanızı öneririm. Ben bu halinden oldukça hoşnut kaldım.

Bir dilimiyle hem yoğurt, hem yumurta, hem zeytinyağı, hem ceviz, hem peynir, hem de ıspanak... Harika bir tuzlu dilimi...

Afiyet olsun!









Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...