Gülşah'ın Aynası

7 Ocak 2016 Perşembe

BOL TOHUM KRİK KRAK

gulsahinaynasi.blogspot.com


Ne zamandır unsuz ekmek yapmak için tohum ekmek tariflerini araştırıyordum. Bu krik krak tarifi ilaç gibi geldi. Beyaz ekmeği artık neredeyse hiç yemiyorum. Tohum ekmek tariflerinde de bir sert, ufalanan doku olacağı endişesi beni bugüne kadar bu tariflerden uzak tuttu. Çünkü ekmeğin yumuşacık olması gerektiğini düşünüyorum. Ama bu krik krak zaten kıtır kıtır olması gereken birşey, salata, çorba yanına, pek öyle tabak sıyırmalık değil, hem de çok çok acayip mineraller, mucizevi yağlar içeren harika tohumlardan oluşuyor. Sırf bu tohumları bir arada tüketebilmek için bile bu tarifi denemeye değer buldum. 


Tarif Norveç'ten Manuela'dan daha önceden ondan çikolatalı bir ıslak kek yapmıştım.Tariflerine son derece güveniyorum. Ama Türk damak tadına uygun ayarlama gerekirse de yapıyorum. Bu tarifte de küçük bir değişiklik yaptım :D Sonuç harika oldu merak etmeyin...

Malzemeler:


40 gr kabakçekirdeği içi (umay villa detokslarımdan evde vardı 40 gr kullandım.)

40 gr ayçekirdeği içi (evde yoktu 20 gr mavi haşhaş ve 20 gr çörekotu kullandım.Çörek otu acı bir tat veriyor, sevmiyorsanız yerine tadı daha nötr olan yulaf ezmesini tercih edebilirsiniz, ama çok ta şifalı bir tohum)

30 gr susam 

30 gr ketentohumu

30 gr yulaf

65 gr çavdar unu (65 gr mısır unu, 65 gr buğday unu kullandım.)

1 çay kaşığı tuz

1/8 çay kaşığı kabartma tozu ( Kullanmayadabilirsiniz, ben yarım paket kullandım.)

2 çorba kaşığı zeytinyağı

4 çorba kaşığı soğuk su (Ben biraz ununu çoğaltıp 8-10 çorba kaşığı kadar soğuk su (tohumları toparlayıcı bir hamur elde edinceye kadar) kullandım)

İlk yazdıklarım orjinal tarif. Parantez içleri benim tercihlerim. Siz keyfinize göre kuru malzeme miktarı ve büyüklüklerinde çok büyük değişiklikler yapmadan, sevdiğiniz-evde bulunan malzemeyle zevkinize göre krik-kraklar yapabilirsiniz. Sadece yulaflı bile yapabilirsiniz...

Ben orjinal malzeme listesinde göremememe rağmen, görselde çörekotu olduğu için, çörekotunu es geçmedim. Görüntüsüne de ayrı bir güzellik katıyor bence.

Tarif:




Bütün kuru malzemeyi bir kabın içine koyup karıştırın. Ben mutfak tartısının üstüne karıştırma kabını koydum her malzeme değiştirişte, dara alarak son malzemeye kadar hızlıca devam ettim. Çok pratik oldu.Sonra üstüne zeytinyağı ve su ekleyin ve güzelce karıştırın.


Elde ettiğiniz hamursu karışımı 2 yağlı kağıt arasında bir merdane yardımıyla açın. Merdaneniz yoksa, oklava ya da bir litrelik cam kavanozda kullanabilirsiniz. Hamursu olmazsa piştiğinde dağılacağından endişe ederek ben un ve su miktarını orjinal tarife göre arttırdım.


Üstteki yağlı kağıdı kaldırın ve hamuru istediğiniz şekilde kesin. İnce uzun, dikdörtgenler, kareler, baklava dilimleri, üçgenler...

Fırının orta rafında 20 dakika kadar pişirin.


Bu krik-krak, biscottiler gibi ofis ortamı için de süper. Hatta hazırlayıp şirin bir paketle arkadaşınıza hediye de edebilirsiniz :)

Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...