Gülşah'ın Aynası

21 Ocak 2016 Perşembe

KAVURGA DEYİP GEÇMEYİN :D



Kavurga deyip geçmeyin öyle az bir miktarı öyle güzel bir tokluk etkisi yaşatıyor ki inanamazsınız, hem de yağsız. Lafı uzatmayacağım kısacık buraya tarifi bırakıyorum.Yalnız uyarayım, çekirdek gibi elinden bırakmak zor :D



İstedğiniz miktarda buğdayı 5-6 saat suda bekletin, sonra güzelce yıkayın. Varsa wok tava ya da derince bir tava-tencere içinde az miktarda tuz ile yağsız kavurun. Ateşin derecesi sizin başında beklemenize bağlı değişir. Eğer yakmadan sürekli tavayı sallayarak harlı ateş kullanırsanız çok daha kısa sürecektir. Kısık ateşte yakma riski az ama oldukça uzun sürüyor. Ben kısık ateşte başladım, baktım uzuyor, çevire çevire harlı ateşte tamamladım 30 dakika da kavruldu. Kapaklı kavanozlarda saklayın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...