Gülşah'ın Aynası

1 Ocak 2016 Cuma

KÜTÜK PASTA

kütük pasta

Bebeklerim yaş günlerinde çok mutlu oldular. Kaç kere mum üflediler, güldüler, eğlendiler, sevdikleri herkesi bir arada gördüler ve bu onların hafızalarında yer etti. O yüzden ne zaman mutluluk üstüne bir hayal kursalar Feyza ben prenses olucam (tütü takılacak yani :D), pasta olacak, üf yapacağız (mum üflenecek) diye şartlarını sıralamaya başladı. Yine geçen 3 gün tatil olacak yılbaşından bahsederken, evde olacağımız sonra gezmeye gideceğimizden konuşuyorduk, yine şartlar sıralandı ben prenses olacağım (tütü şart :D), pasta olacak, üf yapacağız... Mutfağa girmek zoruma gitse bu işe kalkışmazdım. Kızımı mı kıracağım. Yılbaşı akşamı da Feyza prenses olacak, pasta olacak, üf yapılacak :D




Bu tarifin orjinali Arda şefe aittir. Arda'nın mutfağı Facebook hesabından ya da ardanınmutfagi.com adresinden ulaşabilirsiniz. Ben evde herkesin becerebileceği kendi uygulamamı kaleme aldım. Biraz malzemeleri de azalttım :D

Malzemeler:

Keki için:


5 yumurta

100 gr toz şeker - 6 yemek kaşığı

150 gr un

1 yemek kaşığı kakao (Ben rengini beğenmedim daha koyu olması için iki kaşık kullandım)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 yemek kaşığı pudra şekeri - yağlı kağıdın üstüne serpmek için

Ganaj:

300 gr bitter çikolata (Ben 100 gr sütlü fındıklı çikolata, 80 gr bitter çikolata kullandım)

1/2 su bardağı krema (Ben kremanın çoğunu pastacı kremasına ekledim 3-4 kaşık krema da ganaja kullandım) 

Pastacı kreması:


500 ml süt

3 yumurta

200 gr şeker (diyor ama ben çok tatlı krema sevmediğim için 150 gr kullandım)

3 yemek kaşığı nişasta (ben mısır nişastası kullandım)

1 paket vanilya (ben unuttum eklemeyi sonra krema ile çırparken bir kaç damla vanilya aroması kullandım)

50 gr krema (ganaja 3-4 çorba kaşığı krema kullandım, paketten kalanın tamamını kremaya boca ettim. Benim pastacı kremam biraz kalın olmuştu, nişasta ölçüsü kaçtı herhalde, böyle harika oldu.Yani tarifte toplam 1 kutu krema kullandım, başka yağ olmadığı düşünülürse, iyi bence)

Arası için:

200 gr kestane şekeri (ben 2 tane düz şekilli yerli muz kullandım)

Tarif:



Pastanın keki için yumurta ve şekeri yumurta sarısının rengi açılıp krema haline gelinceye kadar çırpın. Pudra şekeri dışındaki malzemeleri ekleyip dışarıdan içeriye spatula ile çekerek çok fazla havasını kaçırmadan kek hamurunu hazırlayın.



Fırın tepsisinin içine bir yağlı kağıt serin ve hamuru düzgünce üstüne yerleştirin. Bu aşamaya dikkat edin. Çünkü hamurun kalınlığında farklılıklar olması rulo yaparken kırılmaya neden oluyor. Ben kırdım. Gerçi çok da problem olmadı ama eğer heryeri eşit kalınlıkta bir pandispanya çıkarabilirseniz rulo yaparken keki kırma ihtimaliniz azalır.


180 derece ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin. 


Çıkar çıkmaz sıcak sıcak üstüne pudra şekeri serptiğiniz bir yağlı kağıdın üstüne kekin üst kısmını yerleştirin, sonra pişen kekin altındaki yağlı kağıdı yavaşça çekip çıkartın. Kekin tabanı kütük pastanın içinde kalacak. Pudra şekerli yağlı kağıtla birlikte keki rulo haline getirin, kek çatlarsa da tereddüt etmeden işlemi sürdürün ve rulo haline gelen keki o halde soğumaya bırakın.



Bir tencerenin içinde pastacı kremasının yumurtalarını çırpın. Eğer benim gibi sarısı zor dağılan taze yumurtalar kullanıyorsanız sütün içine yumurta kırıp bunu karıştırmaya çalışmak oldukça zorlayıcı olacaktır :D Sonra krema dışında kalan diğer malzemeyi ekleyin. Tencerenin başından ayrılmadan orta ateşte balon tel ile karıştırarak kremayı pişirin. Çok uzun sürmeyecek aman başından ayrılmayın. Krema katılaşıp azıcık göbek attığında altını kapatın ve soğumaya bırakın. Biz Ankara'lı hanımlar kışın balkona koyuyoruz hızlı soğumasını istediklerimiz 10 dakikada buz :D 


Bir yandan da küçük bir tencerenin içine 2-3 parmak su koyup ocağın altını açın. Üstüne oturttuğunuz cam kasenin içine çikolatayı koyun ve eritin. Çikolata eriyince ocağın altını kapatın. Eriyen çikolatanın içine 3-4 çorba kaşığı krema ekleyin.300 gr çikolata bana hangi pastayı yapsam çok geldi, o yüzden çikolata miktarını azalttım. Bain-marie usulü eritilen çikolatada cam kasenin ya da çelik de kullanabilirsiniz tabi, tencerenin içindeki suya temas etmemesi esas!


Soğuyan pastacı kremasının içine ganajdan kalan kremayı ekleyin ve çırpın. Eğer nişastasını benim gibi çok tepeleme koyup çok kalın bir pastacı kreması elde etmediyseniz orjinal tarife sadık kalıp daha az krema kullanabilirsiniz.Çok akıcı kıvamda olmayan bir pastacı kremanız olacak şekilde krema miktarını ayarlayın.

Ama ben bir paket kremayı açmışken hepsini kullanmaktan mutluluk duydum :D

İşte geldik en eğlenceli zamana. Kek hazır, pastacı kreması hazır, ganaj hazır.



Kıvrılmış bir biçimde soğutulmuş keki yavaşça açın, kırılabilir hiç sorun yok! Daha fazla kırmadan içine pastacı kremasını sürmeye başlayın. Pastacı kremasını her yere yayınca üstüne bütün 2 muzu yerleştirin, ya da orjinal tarifteki gibi kestane şekeri kullanın. Keki tekrar rulo yapın. Biraz da bu halde bekletin. Pastacı kreması kekin ayrılmaz bir biçimde yapışmasını ve rulo halini korumasını sağlıyor. Rulo pastanızın kenarlarını düzeltecek şekilde dilimler kesin bu dilimlerden biri pastanın üstüne çapraz yerleştirildiğinde bir budak gibi duracak düzgünlükte olsun. Budağı da pastanın üstüne yerleştirdiniz mi kütük pasta tabanı hazır. Dilimin içindeki pastacı kreması budağın kütüğe yapışmasını sağlıyor.


Şimdi ganajı bir kaşık ve bıçak yardımıyla pastanın üstüne sürmeye geldi sıra. Pastanızı ganajla kaplayın ve üstüne çatalla çok da düzgün olmayan ağaç kabuğunda görülebilecek yollar yapın :D Ganajda fındıklı sütlü çikolata kullandığımı yazmıştım. Bu çikolatanın fındıkları bütündü. O çatlağın içine budağın kenarına sağına soluna fındıklar sıkıştırdım pastanın :D


Ben bir gece önceden yapıp dinlendirdim. Sizin dinlendirmeye çok da fırsatınız yoksa bari 2-3 saat buzdolabında kalsın. Üstünü kapatın ki çikolatası nemini kaybedip kurumasın

Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...