Gülşah'ın Aynası

30 Aralık 2015 Çarşamba

KAKAOLU ÇATLAK KURABİYE

kakaolu çatlak kurabiye

Bu kurabiyelerin hepsini kendime yapıyorum. Kurabiyeye bayılıyorum. Kahveni yanında, gece gece, dışarı çıkarken çantamda... Oğlum da çok kurabiyeci, onunla da paylaşıyorum tabi ama, esas müşteri benim :) Birde mümkünse buğday unsuz tarif olsun ya da buğday unlu ise de nişastalıya çevrilebilsin. O zaman çok daha kıymetli oluyor bu tarifler...


Rasa malaysiadan ilhamla

Malzemeler:


50 gr kakao (25 grlık paketlerde satılıyor, marketlerde kolaylıkla 2li paket bulabilirsiniz)

1 bardak toz şeker (200 gr=1cup=240 ml bardak)

1/4 bardak ayçiçek yağı (60ml)

2 yumurta

1/2 çay kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

1 bardak un (120 gr=1 cup=240ml) (Ben bir bardak mısır nişastası kullandım 130 gr civarındaydı)

2-3 çorba kaşığı pudra şekeri

Tarif:


Toz şeker, kakao ve yağı balon tel kullanarak karıştırın. Birer birer yumurtaları ekleyin ve her seferinde yumurtayı bu sefer mikseri kullanarak karışıma iyice yedirin.


Karışımın üstüne un, tuz ve kabartma tozu ekleyin. Kaşıkla karıştırmanızı öneririm.

Ele yapışan zor temizlenen, benim bir kaşıkla elimden kazıdığım bir hamur oldu. Hazırladığınız hamurun ağzını strech film ile sarıp buzdolabında 3-4 saat kadar soğutun. Eğer benim gibi gecesi -10 derece Ankara kışında yaşıyorsanız, balkonda yarım saat de yeterli oluyor :D Soğuyan hamur daha güzel şekil verilen sert bir hale dönüyor. Bu hamurdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil verin. Şekil verirken yine ele yapışıyor :D


Temiz bir yağlı kağıdın üstüne 2-3 çorba kaşığı pudra şekeri koyun ve hazırladığınız kağıdı sallayarak, sulu köfte unluyormuşsunuz gibi kurabiyelerin üstünü pudra şekeri ile kaplayın. Oldukça aralıklı bir şekilde kurabiyeleri tepsiye dizin. Çok kabarıyor, çok yayılıyor, çoook...

Fırını 180 dereceye ısıtın. 10 dakika kurabiyeleri pişirin. Fırından çıktığında içi pişmemiş gibi hamursu -aman pişmedi sanmayın- soğuduğunda kıtırlaşan bir kurabiye oluyor. Mis gibi kakao kokuyor. Kaliteli bir kakao seçin :D

Bu kadar az yağlı, bu kadar lezzetli bir kurabiye tarifi zor bulunur...

Kahve saatine iyi gider. Afiyet olsun!





2 yorum:

Biltek dedi ki...

benimkinin içi pişmemiş gibi oldu soğumsı için biraz bekledim ama hala pişmemiş gibi görünüyor neden oldu acaba kalın mı

Gülşah dedi ki...

Fırın ısınmışmıydı? Sıcak fırında 10 dakika yetiyor...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...