Gülşah'ın Aynası

27 Kasım 2015 Cuma

BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK

baklava yufkasından börek

Böreğin baklava gibi çıtır çıtır hali :D Çok kolay, çok leziz, istediğini harçla yapabileceğiniz çıtır çıtır bir börek.




Malzemeler:


1 Paket Baklava Yufkası (600-800 gr)

250 gr peynir

1/2 demek maydanoz

1 çay bardağı zeytinyağı

1 çay bardağı su

Üstüne çörek otu, susam


Tarif:



Baklavalık hazır satılan yufkalar zaten makine açması, el açması değil, dikdörtgen şekilde üstleri nişastalı nişastalı. Benim aldığım paket 800gr.dı ve 44 yufka vardı içinde. Baklavalık tatlılık için üretildiğinden bu nişastalar hafif tatlımsak bir tat veriyor. Börek yaparken bunu da dikkate almak lazım. Ama böreğin çıtır çıtır olacağı da garanti. Yufkaların boylarını ölçmedim, ama benim tepsilerimin bir boyuna uzun bir boyuna kısa geldi.O yüzden bittiği yerden yeni yufkayı başlatarak kat kat yufkaları yerleştirdim.


Normal yufka böreğini bile çıtır çıtır yapan -bir ölçü su, bir ölçü yağ- sıvı karışımı ile baklava yufkalarını 3 kat yufkada bir kez yağladım. Aman her katı yağlamaya kalkmayın yağ içinde yüzen bir böreğiniz olur :D

44 yufkalık pakette 22. yufkadan sonra peynirli maydanozlu harcımı yerleştirdim.Sonra 3 yufkada bir yağlı su karışımı ile yufkayı ıslatarak yufkaları dizmeye devam ettim.


Üstüne sadece yağ sürdüm çörek otu ve susam serptim. Çok hızlı bir biçimde kızarıyor bu yufkalar. Dikkat edin yakmayın. 200 derece fırında 15 dakika pişirmek yeterli. Üstü-altı kızardı mı tamamdır.

Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...