Gülşah'ın Aynası

18 Kasım 2015 Çarşamba

BADEMLİ BEYAZ ÇİKOLATALI CHEESECAKE


bademli beyaz çikolatalı cheesecake

Bugün kahve saatine misafirlerim vardı. Tariflerimden kahve çekirdeği kurabiye , haşhaşlı mayalı çörek , baklavalık yufkadan kremalı tarçınlı-tahinli çıtırlar ve bademli beyaz çikolatalı cheesecake yaptım.  Baklavalık yufkadan yaptığım çıtırları biraz daha geliştirip, birgün bloga ekleyeceğim inşallah. Misafirlerim hepsine ayrı ayrı bayıldılar :D Özellikle cheesecake başrolü kaptı. Hazır tarif, harika sonuç... Bu bir Arda Türkmen tarifidir. Ben de yaptım çok da güzel oldu... Bütün cheesecake severlere de tavsiyemdir.




Malzemeler:


2 paket yulaflı bisküvi (Bu cheesecake Eti Pronot bisküvi kullanılarak glutensiz olarak hazırlanabilir.)

50 gr tereyağı oda sıcaklığında (2 çorba kaşığı kadar)

500 gr labne peyniri (2,5 kutu)

200+50 gr şeker (1 bardak+3 çorba kaşığı kadar)

4 yumurta

50 gr badem unu (3 çorba kaşığı kadar)

50 gr beyaz çikolata

1 çubuk vanilyanın tohumları

Dr.Oetker Badem Aroması

2 kutu süt kreması

50 gr file badem

Tarif:



Kelepçeli kalıbın tabanına yuvarlak kestiğiniz yağlı kağıdı yerleştirin. Kağıdın üstünü ve kelepçe kalıbın kenarlarını tereyağı ile yağlayın.

Robotta 2 paket bisküvi ve 50 gr erimiş tereyağını beraber çekin. Orjinal tarifte oda sıcaklığında tereyağı kullanılıyordu ama ben risk almadım eritip kullandım.


Yağladığınız kelepçeli kalıba, tereyağlı bisküvi karışımını sıkıştırarak yerleştirin. Cheesecake'in peynirli harcını hazırlarken kalıbı buzdolabında bekletin.

Oda sıcaklığında 2,5 paket (200grlık paket) labne peynirini 1 su bardağından 1 parmak kadar az şeker ile homojen oluncaya kadar çırpın. İçine birer birer yumurtaları ekleyin ve her yumurta ekleyişte güzelce çırparak yumurtayı karışıma iyice yedirin. Yumurtaları ekledikten sonra 50 gr badem ununu (hazır bulamazsanız; Ben çiğ bademi suda bekleterek kabuklarını soydum, robotta çektim ve bu şekilde kullandım), bain-marie usulü erittiğiniz 50 gr beyaz çikolatayı ve 1 çubuk vanilyanın tohumlarını karışıma ekleyin ve çırpın. Çubuk vanilya yerine 1 paket toz vanilya da kullanabilirsiniz, ancak bazı tariflerde çubuk vanilya lezzeti çok yükseltiyor, özellikle cheesecake ve pastacı kremalarında :D Arda Şef bu cheesecake harcına birkaç damla badem aroması eklemişti. Bende de vardı, ama kullanmayı unuttum. Yine de tarif çok güzel sonuç verdi. Badem aroması kullanacaksanız en son 2-3 damla ekleyin ve karıştırın.


Hazırladığınız harcı bisküvi tabanın üzerine boşaltın ve 160 derece fırında 1 saat pişirin. Piştiğinde üzeri köpük köpük olmuştu. Soğurken çok hafif bir çökme oldu. Zaten bu çökme üzerine eklenecek soslar için avantajlı bir durum oluşturuyor.

Bu cheesecakein üstü, 2 kutu süt kreması ve 3 çorba kaşığı şekerin çırpılması ile oluşan, hep kullandığımız krem şanti tadında ama esaslı bir krema ile süslenecek. Krema ve şekeri az çırparsanız kalın, çok çırparsanız sulanmaya başlayan bir kıvamı oluyor. O yüzden mikserle çok fazla çırpmadan çırpma işlemini sonlandırın. Bu tarif için badem aroması alırsanız, kremanın üstüne de 2 damla kadar ilave etmeyi unutmayın.

Kremayı cheesecake soğuyunca üstüne dökün, kaşıkla düzeltin. Buzdolabında dinlendirin.


Yapışmaz bir tavada satın aldığınız file bademi kavurun. Servisten önce üstünü kavrulmuş bademlerle süsleyin. 

Cheesecake seviyorsanız mutlaka deneyin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...