Gülşah'ın Aynası

26 Kasım 2015 Perşembe

GLUTENSİZ ELMALI CUPCAKE



Tatildeyim, son bahar tatili, anne evinde bebeklerime bakıyorum, annem ne pişirirse onu yiyorum, hiiiiiç mutfağa girmiyorum. Bugün keyfim oldu da bir cupcake yapayım dedim. Elmalı, elmalı, ailecek bayılırız :D Diyetime de dikkat ediyorum tabi, glutensiz yiyorum. Bu harika cupcake glutensiz unla hazırlanmasına rağmen bu kadar güzel kabardı, siz normal un da kullanabilirsiniz tabi, o zaman ne kadar kabaracağını tahmin dahi edemiyorum... 



Malzemeler:


1 elma 

90 gr tereyağı

1 adet yumurta

1 küçük su bardağı + 1 yemek kaşığı şeker

1 küçük su bardağı yoğurt

2 su bardağı un (Ben Sinangil Glutensiz Karabuğdaylı Un Karışımı kullandım)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 tatlı kaşığı tane kişniş (seviyorsanız, evde varsa)

1 tatlı kaşığı silme toz tarçın

1 yemek kaşığı silme toz zencefil (seviyorsanız, evde varsa)

Tarif:



Bir tane elmayı soyun, küp küp doğrayın, üstüne 1 çorba kaşığı toz şeker ekleyip suyunu çekinceye kadar pişirin. Suyunu çektikten sonra ocağın altını kapatın, üstüne tarçın serpin. Soğumaya bırakın.


Karıştırma kabının içinde önce tereyağı ve şekeri, sonra da yumurtayı ekleyip çırpın. Üstüne yoğurt ekleyip tekrar çırpın. 


Üstüne un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Oldukça kıvamlı bir kek hamuru elde edeceksiniz. 


Hamur hazır olduğunda elmaları, toz tarçını, tane kişnişi ve toz zencefili ekleyin. Tekrar karıştırın. 


7 cm çapında 9 tane cupcake kapsülünü yarım doldurun.


180 derece ısıtılmış fırında 25-30 dakika kadar pişirin. Kürdanla kontrol edin.Kürdan hamursuz ama nemi çıktığında fırını kapatın. Soğumaya bırakın. 


Soğuya cupcakeleri kapsülden çıkarın, üstüne pudra şekeri serpip taze elma dilimleriyle servis edin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...