Gülşah'ın Aynası

20 Kasım 2015 Cuma

GLUTENSİZ UN KARIŞIMI VE BISCOTTI

glutensiz un karışımı ve biscotti

Glutensiz yemeyi öğrenmeye çalışırken karşıma çıkan harika bir facebook hesabı var. Gluten Free Carla-Gluten Free Recipe Box. Gerçekten inanılmaz görselleri olan puf puf kabarık hamur işleri paylaşıyor bu hanımefendi. Gluten işin içinden çıkınca kabarık olma, un gibi ufalanmama, mayalı tarifler biraz hikaye oluyor diye düşünmeye başlamıştım. Carla'nın çok amaçlı glutensiz un karışımıyla karşılaşıncaya kadar. Tam olarak onun kulladığı ürünlere ulaşmak mümkün değil, ancak eldeki imkanlarla bir un karışımı yapayım dedim.Çünkü piyasada glutensiz un karışımı diye satılan ürünlerin içeriğine de bakınca aşağıdaki tariften çok da farklı olmayan malzemeler gördüm. Ve bu un karışımını da ilk kullanışımda, çok da kabarması gerekmeyen, pirinç unu-patates nişastası gibi malzemenin tatlarının yakışacağı biscotti tarifinde kullanmaya karar verdim. Carla'nın ne yazık ki bir biscotti tarifi yoktu. Ben de Carla'nın un karışımı tarifini, temel bir biscotti tarifi ile birleştirdim... En sevdiğim bademli ve üzümlü biscottilerime kavuştum.

Biscotti tarifini normal un ile hazırlamakta mümkün tabi :D



Ev yapımı biscottileriniz için özellikle Paşabahçenin üzerinde "Homemade" kabartmalı kavanozlarını öneririm. Bu şirin cam kavanozlara biscottilerinizi koyup güzel bir kurdele ile süsleyip sevdiklerinize hediye edebilirsiniz :D

Carla'nın Çok Amaçlı Glutensiz Un Karışımı:


Carla bu karışımı, kek, kurabiye, muffin, cupcake gibi tarifler için önerirken, ekmek ve diğer mayalı tarifler için uygun olmadığını söylüyor. Carla'nın tarifinde 2 ölçek kahverengi pirinç unu, 1 ölçek beyaz pirinç unu karıştırılırken ben Türkiye'de böyle bir ayırıma rastlamadığım için 3 ölçek pirinç unu kullanıyorum. Süper ince pirinç unu, normal pirinç unundan daha çok glutenli un gibi etki gösteriyormuş. Ama tabi Türkiye'de böyle bir ayrıma da ben rastlamadım. Carla glutenli tarifleri, glutensiz tariflere çevirirken 2 çorba kaşığı kadar ekstra yağ kullanılmasının tarifi güzelleştirdiğini söyleniyor.

3 ölçek pirinç unu (Ölçek olarak 200 ml.lik bardak kullanın.)
520 gr

1+1/8 ölçek patates nişastası (1 ölçek ve 1 çorba kaşığı)
160 gr

3/8 ölçek tapioca unu ya da mısır nişastası
50 gr

2+1/2 çay kaşığı ksantan gam (Eğer bir üst satırda mısır nişastası kullandıysanız 1 silme çorba kaşığı kullanın)
7 gr

Bütün malzemeyi büyük bir karıştırma kabında bir araya getirip karıştırın.

Bu un karışımını hava almayan bir kap içinde oda sıcaklığında saklayabileceğiniz gibi, dondurup tekrar oda sıcaklığına getirerek de kullanabilirsiniz.

Ksantan gamın ve guar gamın 100 gr.lık kutusunu 5 lira gibi bir ücrete hammaddeler.com'dan satın alabilirsiniz. Ben öyle yaptım.

Ksantan gam, glikoz ya da sakarozun Xanthomonas campestris bakterileriyle fermantasyonundan elde edilen bir polisakkarittir. E415 koduyla bilinmekte olup, gıda üretiminde stabilizatör ve kıvam arttırıcı katkı maddesi olarak kullanılmaktadır.

Guar gam, veya guaran, siyam baklasının (Cyamopsis tetragonolobus, Cyamopsis psoralaides) besidokusundan elde edilen bir kıvam arttırıcıdır. E412 koduyla anılır. İnsan ve hayvanlar için bir besin kaynağı olarak kullanımı da bulunmaktadır.

Ksantan gam ve guar gamın bebek ve küçük çocukların ek besinleri olarak kullanılan glutensiz tahıl bazlı gıdalara 20g/kg oranında, reçel jöle ve marmelatlarda ise 10 gr/kg oranında kullanımına Türk Gıda Kodeksi izin vermektedir. Hazırlanan bu un karışımında 737 gr un için 7 gr ksantan gam kullanılmış oldu.

Biscotti Malzemeler:


2 bardak un (glutensiz ya da normal)

50 gr tereyağı (2 dolu çorba kaşığı ya da 1/4 bardak sıvı yağ)

3/4 bardak şeker

1/2 paket vanilya (Varsa 2-3 damla badem esansı da ekleyebilirsiniz.)

2 yumurta

Bir tutam tuz

1/2 paket kabartma tozu

1/2 bardak kuru üzüm

1/2 bardak badem

Kuru üzüm ve badem yerine bir bardak dilediğiniz başka kuruyemiş çeşitlerini kullanabilirsiniz. 

(1 bardak=200 ml sıvı alan küçük su bardağı olarak ölçü verilmiştir.)


Tarif:



Tereyağı ve şekeri mikserle çırpın, iyice karıştığında yumurtaları ekleyin. Yumurtaların üstüne başka bir kapta karıştırarak hazırladığınız un, tuz, kabartma tozu, vanilyadan oluşan kuru malzemeyi ekleyin ve hamuru hızlıca yoğurun. Hamur hazır olduğunda üzerine badem ve kuru üzümleri ekleyin.Tekrar yoğurun ve kuru yemişleri hamurun her yerine dağıtın.


İnce uzun silindir birekil verin. Benim hamurum yaklaşık 5 cm kalınlığında ve 35 santim uzunluğundaydı. Genelde silindirik hamura üstten bastırarak basık silindir şekli veriliyor ve böylece dilimlendiğinde ince uzun biscottiler elde ediliyor. Bu uzun biscottileri çay kahve fincanına batırarak tüketenler çok. Ben oval biscottiler yapmak istedim, hiç adetim değil çaya biscotti batırmak :P


Hazırladığınız hamuru 160 derece ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin. Sonra dışarı çıkartıp dilimleyin, dışı kabuk bağlamış ama içleri tam pişmemiş olacak, hamur kırılgan ve kırıklanan yapıda henüz.


Daha sonra dilimleri yan yatık bir biçimde fırın ızgarasının üstünde 20 dakika daha pişirin, rengi kenarlardan hafif kahverengine dönmeye başlasın.

Fırından çıkardığınızda artık oldukça sert ve kırıklanmayan biscottileriniz oldu. Hava almayan cam bir kavanozda uzun süre saklayabilirsiniz.

Çayın kahvenin yanına harika bir arkadaş.

Afiyet olsun!













Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...