Gülşah'ın Aynası

12 Kasım 2015 Perşembe

KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE

kahve çekirdeği kurabiye

Kahve fincanın yanına dev boy kahve çekirdeği şeklinde, kıtır kurabiyeler ne de yakışır :) Kahve severler bu tarif size, çünkü bu kurabiyenin sadece şekli kahve çekirdeğine benzemiyor, içinde de kahve var :D




Malzemeler:


125 gr oda sıcaklığında tereyağı

1 su bardağı çekilmiş şeker (robottan geçirilerek pudra haline getirilecek)

1 yumurta

1/2 paket kabartma tozu

2 çorba kaşığı kakao

1 tatlı kaşığı Türk kahvesi

2 tepeleme çorba kaşığı mısır nişastası

200 gr (1,5-2 su bardağı kadar) glutensiz un ya da 1,5-2 su bardağı kadar buğday unu


Tarif:


Belki şekeri neden robottan çektiriyorum da pudra şekeri kullanmıyorum diye merak eden takipçilerim olmuştur. Pudra şekerinin topaklanmasını önlemek için içine nişasta eklendiğini öğrendim, ne nişastası olduğu gluten intoleranslı ve çölyaklı dostlarımıza dert olmasın diye şekeri robottan çekmeyi mantıklı buldum.

Çooook çok kolay bir tarif, bütün malzemeyi karıştırın. Unu en son ekleyin. Bende sinangil glutensiz un vardı. Tam 200 gr kullandım, ama örneğin yumurtanız benim kullandığımdan az daha büyükse biraz daha fazlasını kullanmanız gerekebilir. Yumuşak fakat, dağılmayan şekil alabilen bir kıvamda olması gerekiyor. Unu fazla kaçıranlar kaşık kaşık sıvı yağ ekleyebilir. Normal un kullanan dostlarımız da 2 su bardağı kadar un kullanacaklar.


Kurabiye hamurunuz hazır olduğunda ceviz kadar hamur parçasını elinize alın  yaklaşık 5 cm uzunluğunda 2 cm genişliğinde silindirler şeklinde kurabiyeler hazırlayın. Üzerine ortadan ve boydan bir çizik atın. Önceden ısıtılmış 175 derece fanlı fırında, orta katta, 12-15 dk kadar pişirin.


Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...