Gülşah'ın Aynası

6 Kasım 2015 Cuma

KIVIRCIK KARA LAHANA (KALE) CİPSİ

kale cipsi

Biz kara lahana bilmezgiller, kıvırcığı hakkında da tabi ki hiçbir fikrimiz yoktu. Tazedirekt alışverişlerimden birinde o günün hediyesiymiş kale (kale yazılır keyl okunur ;)  Kale diyeyim artık kısa olsun. Bir koca demet geldi. Aslında paket yarım kilolukmuş da öyle bir hacmi var ki çiçek buketi gibi. Neyse "Eee, geldi madem bakalım bir tadına." dedim. Oturdum google amcayla araştırmanın başına, çok uzağa gitmeye gerek yoktu, Tazedirekt de bir tarif vermişti. Yağla tuzla ver fırına :D Harika bir cips yapıldığı söyleniyordu sağda solda. Bir gün yaramaz bir menü hazırlamaya kara verdim ve kullanıverdim işte. Tabi sizler için kale cipsi yaparken yaşadığım tüm detayları da buraya yazdım.


Malzemeler:


500 gr kale

Tuz

Zeytinyağı

Tarif: 


Bir kere çok hacimli bu demet gözünüzü korkutmasın cips hali 1 salata tabağı kadar ancak oluyor. Baştan şunu 250 gr mı gönderselermiş, bize çok dedim ama çocuklar da beğenince bitirmek hiç problem olmadı.


Mesele böyle bir hacmi yıkayıp, yağlamak, tuzlamak. İyi ki 7,5 ltlik kapaklı kabım varmış dedim :D Yaprakları aça aça suyun altına tuttum ama su üzerinden kayıp gidiyor, pek öyle yıkanmış gibi olmuyor. Sonra bu güzelliği küçük küçük yapraklarına ayırıyorsunuz, bu da çok kolay çünkü zaten yaprakları kendi içinde ayrık. Sonra ben ayırdığım bu küçük yaprakları, kapağı olan 7,5 litrelik kabımın içine kısım kısım koymaya başladım. Bir kısım kale, üstüne az tuz, az zeytinyağı, bir kısım kale, üstüne az tuz, az zeytinyağı... 7 kısımda yağlayıp tuzladım.


Sonra kapağını kapattım şöyle güzelce bir çalkaladım, tuzu yağı her yerine dağıldı. Sonra da koca koca fırın tepsilerime tek tek dizmeye kalkıştım, almadı tabi o kadar ayrık ayrık, mümkün olduğunca hepsi kızaracak şekilde dağıttım. 


Fırın tepsilerime dedim, çünkü gerçekten 2 tepsi dolusu kale vardı elimde. Peki pişince ne oldu, hacim azaldı, 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin. Ama çok da kızartmayın bazıları fazla kızarıp yanık hale geçebiliyor, ama hafif kenarları kızarmadan da çok çıtır olmuyor. Dengeyi iyi tutturun, fırından fırına fark var, ben dakika tutmadan kontrollü bir biçimde pişirdim. Çıtır çıtır, tuzlu, hafif lahanamsı lezzette ve lahana kokusunda cipslerimiz oldu. Gerçekten inanılmaz çıtırdı. Aynı hazır patates cipslerini yerken çıkan o çıtırrr sesini duyduk. Benim sebze canavarı bebekler bayıldı tabi. 

Bir akşam yemeğini kıymalı-domatesli üstü kaşar eritilmiş makarna olarak belirledim, yanında da kale cipsi yedik, sebze de yemiş olduk. Siz de salata gibi düşünebilir, patates kızartmasına tercih edebilirsiniz. İnanın köfte kale cipsi bile harika bir menü olur. Ben Tazedirekt web sayfasındaki Gülşah'ın Aynası listesine kale ekledim bile :D

Afiyet olsun!













Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...