Gülşah'ın Aynası

4 Kasım 2015 Çarşamba

PORTAKALLI KEREVİZ


Sebze yemeyen çocuklara, sebze sevdirir harika bir tabak... İçinde yok, yok... Hem sağlıklı beslenmeye dikkat edenler, hem de titiz anneler için soğanı kavurmadım, bu tarif sebze ile sağlık arayanlara birebir gelecek :D



Malzemeler:



1 küçük soğan

1 su bardağı kadar portakal suyu

1 su bardağı kadar bezelye (Ben kendim mevsiminde ayıklayıp yıkayıp buzluğa depoluyorum, hazır oluyor)

1 adet orta boy patates

1 adet havuç

3 ortaboy kereviz (1 kilo demiştim pazarcıya, bunlar sapı kökü ayrılınca kalanlar :)

4 çorba kaşığı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı tuz

Üstüne dereotu

Tarif:


Tekniği de çok sağlıklı olsun istedik ya, soğanları kavurmadım, haşladım. İnanın bu yemek için hiç fark etmiyor, lezzet zaten tatlımsak ve meyveden geldiği için, soğanın kavrulup kavrulmadığı hiç önemli değil.


Yemeklik doğradığımız soğanları, bezelyeyi ve soyup küçük küçük doğradığımız havuçları tencereye koyun  ve tencerenin içinde 1 parmak kadar su olacak şekilde su ekleyin, sebzeleri haşlamaya başlayın.


Kerevizin ortasında olan süngersi ipliksi kısımları atın.


Havuç ve bezelye yumuşadığında küp küp doğranmış patates ve kerevizi ekleyin. Üzerine tuz ve 1 bardak portakal suyunu ilave edin. Tencerenin içindeki suyun sebzelerin üstüne çıkması gerekmiyor, hatta biraz altında kalsa iyi olur. Yemeğin suyu kaynayıncaya kadar harlı ateşte, kereviz ve patates yumuşayıncaya kadar kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirin.

Yemek piştiğinde, ocağın altını söndürüp üstüne zeytinyağı ve ince doğranmış dereotunu ekleyin. Kapağı kapalı bir biçimde servise kadar bekletin.

Ben dereotunu hiç sarartmadan kullanamıyordum, yöntem değiştirdim. Dereotunu alıp yıkıyorum. Buzdolabı poşeti ile buzluğa atıyorum. Buz tutan dereotu poşetin içinden ufalanarak geliyor, doğramaya bile gerek yok :D


Yemeğiniz hazır. 

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...