Gülşah'ın Aynası

22 Eylül 2015 Salı

KIŞ HAZIRLIKLARI VOL.6: BUZLUĞA KOYDUĞUM SEBZELER

buzluktaki sebzelerim

Yıl içinde neler koymuyoruz ki buzluğa... 



İlk önce araka var mevsimine göre. Bu sene 8 kilo ayıklayıp attım buzluğa. 8 kiloyu bir seferde ayıklamadım tabi. 3-2-3... Arakayı el birliği ile ayıklarken tanelerin üzerine inen tozu gidermek için de bir iki su yıkayıp taneleri süzüyorum. Taneler hafif kurudu mu buzdolabı poşetiyle at buzluğa...

Araka ile aynı dönemde iç bakla da oluyor. İç bakla ve dereotuyla harika bir pilav yapabilirsiniz. Tabi taze iç baklayı sade zeytinyağlı pişirmek ya da fava için kullanmak da bir tercih.Bu yıl ki skorum 3 kilo :)

Taze fasulyeyi de ayıklayıp, yıkayıp suyunu süzdürüp hafif kuruyunca buzdolabı poşetiyle buzluğa atıyorum. Taze fasulye sıkıştıkça kullan sebzem, kaç kilo atıyorum buzluğa, kaçı yazın yeniyor, kışa ne kadarı kalıyor, kalıyor mu kalmıyor mu belli değil :D

Bamya da işlem biraz teferruatlı. Üstünde çok toz olduğu için önce sirkeli su da bekletiyorum biraz.Sonra bol su ile yıkıyorum.Suyu süzüldüğünde ayıklayıp buzdolabı poşetiyle buzluğa.

Buzluktaki dolma biberi ve yağ biberi de çok büyük kolaylık oluyor. Yıkayıp ayıklıyorum. İç içe geçecek şekilde yerleştiriyorum. Biraz yerden kazanıyoruz böylece. Korkmayın birbirine kenetlenmiyor. Çok sıkıştırırsanız bile biraz dışarıda durduğunda çok kolay ayrılıyor birbirinden. Sonrası doldur poşete at dolaba...

Bu sene sezonunda bile barbunyaya pek rağbet olmadı evde, oysa geçen senelerde barbunyayı ayıklar, taneleri buzdolabı poşetine koyar, bir pipetle poşetin içindeki havayı çeker ve poşetin ağzını kapatıp vakumlu bir biçimde saklardım barbunyayı... 

Buzlukta bu kadar çok ayıklanmış sebze olunca türlü yapmak da bir kolay bir kolay ki sormayın...

Belki sizler de denersiniz, yapanlara afiyet olsun der bereketli olmasını dilerim ;)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...