Gülşah'ın Aynası

28 Temmuz 2015 Salı

MERCİMEK KÖFTESİ

mercimek köftesi


Bakliyatlar sağlıklı yaşam için çok önemli... Ama yaz yaz çekilmiyor diyenleri de duyar gibiyim. Ben demiyorum ki kurufasulye, nohut yemeği... Mercimek köftesine ne desiniz mesela?


Mutfaklarımızın temel tariflerinden olan mercimek köftesini ben sık sık yapıp çocuklara mercimek çorbası dışında da mercimek yedirmiş oluyorum :)

Malzemeler:


2 aida çay bardağı kırmızı mercimek

4 aida çay bardağı su

1 aida çay bardağı ince bulgur

1/2 aida çay bardağı zeytinyağı

1 kuru soğan

4 tane taze soğan

10-15 dal maydanoz

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı pul biber (Acı sevmeyenler, ufaklıklara yedirecek olanlar eklemesin.)

Tarif:


Gördüğünüz miktardaki mercimek köftesi için ben yukarıda yazdığım gibi aida çay bardaklarını ölçü olarak kullandım, siz bir su bardağı da kullanabilirsiniz. Önemli olan orantıyı kaçırmadan tarifi arttırmak... Tarifin bundan sonrasında ben ölçek kelimesi ile devam edeyim, artık siz ne kullandıysanız ona göre uyarlayın...


İki ölçek mercimeği dört ölçek su ile haşlayıp tencerenin dibindeki su tam olarak çekilmeden tencereyi ocaktan alın.


Tencerenin içine bir ölçek kuru ince bulguru ekleyip şöyle bir karıştırın ve tencerenin kapağını kapatarak demlenmeye bırakın. 



Bir sahanın içinde yarım ölçek zeytinyağının içinde 1 orta boy soğanı soteleyin, soğanlar şeffaflaşınca içine 1 tatlı kaşığı domates salçası ilave edin ve onu da yağın içinde iyice ezin. Baharatları bu aşamada yağa ekliyorum ben, böylece daha iyi karıştığını düşünüyorum. 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı öğütülmüş karabiber ve acı olsun diyenler de bir tatlı kaşığı pul biber eklesin...


 Taze soğan ve maydonozu ince ince doğrayın. 




















Tencerede sıcaklık ve nemle iyice şişmiş ince bulgur ve mercimeğin üstüne önce yağ-soğan-salça karışımını ekleyip iyice karıştırın. Sonra da yeşillikleri ilave edin. 




Ilınıp ele alınır hale gelince bildiğiniz usul şekillendirirsiniz. Ben çoğunlukla böyle mekik şekli veriyorum, kimisi de parmak izli şekil vermeyi sever :)

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...