Gülşah'ın Aynası

10 Temmuz 2015 Cuma

KREP

Krep, hem lezzetli, hem yapması çok kolay bir kahvaltı seçeneği... Haftasonları şımarık kahvaltılar için çok uygun, yumuşacık olduğundan minik hanımlar beyler için de yemesi kolay olan bu temel uygulamanın tarifi işte burada...



Malzemeler:


1 bardak süt

1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı

1 yumurta

2 çorba kaşığı un

1 çay kaşığı tuz

Pişirirken tavaya sürmek için az miktarda sıvı yağ

Tarif:

Krep hazırlarken kullanılan tereyağının eritilmiş olması gerekiyor. 1 yemek kaşığı ya da (2 katı yapacaksanız) 2 yemek kaşığı tereyağını eritmek bana pek pratik gelmiyor. Ben sütü ısıtıyorum, içine tereyağını ekleyip eritiyorum, üzerine sırasıyla 2 yemek kaşığı un, 1 çay kaşığı tuz ve yumurtayı ekleyip çırptığınızda tarif tamam. Bu ölçüden 3 orta boy (tatlı tabağı boyutunda) krep elde edersiniz. 


Ilık sütte tereyağını eritin.


Unu ve tuzu ekleyip çırptıktan sonra yumurtayı ekleyin.


Kepçeden akan hamur çok kalın olmamalı.


 Sıvı yağla tavanızı yağlayın, yağın fazlasını kağıt havluyla alın, aynı havluyu diğer krepleri pişirirken de kullanabilirsiniz. Tavaya yaydığınız hamurun üstü kuruyunca bir spatula yardımıyla alt üst edebilirsiniz.


İşte sonuç :) Afiyet olsun!

*Ben miniklerin kahvaltısı için bu ölçüyü kullandım. Siz malzemelerin orantısını bozmadan miktarı istediğiniz kadar arttırabilirsiniz. Yada daha küçük ama daha çok adet krep de yapabilirsiniz tabi.

*Çay kaşığı standart değil, 2 yemek kaşığı un silme mi? normal mi? tepeleme mi? diyenler için :) Bu tarifi bozmak oldukça zor, unu çokça eklerseniz (tepeleme) hamurunuz biraz kalın olur, zor akar ve krebiniz kalın olur. Normal ölçüde un kullanırsanız ince krepler elde edebilirsiniz. Kimse 2 çorba kaşığı un deyince silme anlamıyor herhalde :)





Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...