Gülşah'ın Aynası

2 Ağustos 2015 Pazar

VİŞNE SUYU



Ben vişneyi kışın yapacağım tatlılar pastalar için ayıklayıp dondururum, suyunu sıkarım sıcaklarda buz gibi misss, posasından vişneli brownie yaparım, çekirdeğini da ayrıca saklarım. Kimileri vişne suyunu vişneleri kaynatarak elde ediyor ben alternatif bir yöntem açıklayacağım. Böylece vişne suyunu vitamin değerinde de çok bir kayıp yaşanmayacak. Hepsini ayrı ayrı paylaşacağım sizinle. Ama önce şöyle güzel bir vişne suyu yapalım isterseniz :)




Bu sene vişne ne kadar bol ve ucuz. 1 kilo vişneyi alıp sapını yaprağını ayıklayıp bol su ile yıkadım.Vişnelerin yanında da yıllar önce marketten aldığım çekirdek çıkarıcıyı görüyorsunuz.Yılda bir kaç kez işim düşüyor bu sevimli mutfak aletine, bir tane de sizin mutfağınızda bulunursa yeri geldiğinde ne büyük kolaylık sağladığına şahit olursunuz.



Çok kolay tek bir hareketle çekirdeği vişnenin içinden, vişneyi ezmeden çıkarıyoruz. Biraz su sıçrayabiliyor ama dikkat :)

Bu küçük alet sayesinde yarım saatte 1 kilo vişnenin çekirdekleri ayıklandı bile.
                                 

Bunları biz buzdolabı poşeti ile derin dondurucuya atabilir, canınız istediğinde, hele de vişnenin henüz çıkmadığı sıcak Ramazan günlerinde azıcık şeker ve su ile kaynatarak nefis vişne hoşafı yapabilir, tatlı ve cheesecake sosları hazırlayabilir ya da 1 e 1,5 ölçü şeker kullanarak nefis vişne reçeli yapabilirsiniz. Bu tarifleri de önümüzdeki günlerde paylaşacağım. Şimdi gelelim vişne suyumuza.


Vişnelerin çekirdeklerini çıkardıktan sonra elimle sıkarak vişneleri kevgirden geçirdim ve yaklaşık 2,5 bardak vişne suyu ve iki vişneli brownieye yetecek kadar da vişne posası elde ettim. Bu posayı iki buzdolabı poşetine bölüp buzluğa atarak dondurdum.


Vişne suyunu sürahiye aldım ve üzerine vişne suyu ile eşit ölçüde toz şeker koydum. Bu şekeri eritmek üzere bir kaşıkla karıştırdım ve yoğun bir vişne şurubu elde ettim. 


Bu şurubu plastik kapaklı cam bir kaba koyduğunuzda meyveli bir dondurma kıvamında donuyor, buzluktan çıkarttığınızda bir iki kaşık alıp tekrar yerine koymak çok pratik ve bu şekilde onlarca bardak vişne suyu elde etmiş oluyorsunuz. 

*Vişne suyunu şeker ile karıştırmazsanız buz şeklinde sert bir biçimde donar ve bu kolaylıktan faydalanamazsınız.


Bu şekilde hazırlanmış yoğun vişne şurubundan 2 yemek kaşığı alıp sulandırdığınızda büyük bir bardak vişne suyu elde edeceksiniz :) ve buzluğunuzda vişne suyu konsantreniz bir yıl kadar uzun bir süre bozulmadan kalacak.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...