Gülşah'ın Aynası

4 Temmuz 2015 Cumartesi

TAHİNLİ MAYALI ÇÖREK


Muhteşem bir tarif geliyor, bir Gülşah klasiği, yıllardır yapmadığım bugün ise hatırlamaktan büyük mutluluk duyduğum, hepinize kesinlikle hemen uygulamanızı tavsiye edeceğim bir çörek tarifi. Tahini zaten kim sevmez ki... Hazır tahinli çörek almaya son! Bugün yaptım, taze pişti, yaparken de bol bol fotoğraf çektim, bu tarif zengin görselli olacak...


İlk kez tahinli çörek tarifini belki de on yıl önce bir yemek dergisinde bulmuştum, bu kadar yağ olmaz, bu hamur şekersiz olmaz derken yine özünden kopup benim tarifim olan bir tarif oluşmuştu, çok da güzel olmuştu... Tabi ben buluşumu bir kenara yazmayıp dergiyi de kaybedince tarif unutuldu. Bugün annemin düzenli tertipli tarif defterinde Gülşah'ın Tahinli Mayalısı diye karşıma çıkıca çok mutlu oldum ve hemen denedim tabi. Hem mayalı, hem tahinli, şekeri de az, yağı da, bu tarif bir yandan da güzel bir anne tarifi aslında...

Bizim ailede, ben tarifleri kaybederim, annem kaydeder :) Buluşlar bana, süreklilik anneme ait :) :)

Malzemeler:


2,5 bardak un

1 yumurta

1 bardak yoğurt

1 paket kuru maya

2+12 tatlı kaşığı şeker 

1 çay kaşığı tuz

6 yemek kaşığı tahin

Üstü için susam, isterseniz yumurta sarısı

Ellerinizi yağlamak için istediğiniz çeşit bir miktar sıvı yağ

Tarif:


Belki de benim bu tarifi bu kadar çok sevemem ve beğenmemin sebebi mayalı hamurdan yapılıyor olmasıdır. Maya kokusuna deli olan bir yapım var :) 

Biliyorum ki mutfak işlerine yeni başlayanlar mayalı hamurdan önce bir çekinir, hani ya kabarmazsa ya pişince sert sıkı bir yapısı olursa diye... Bir de meşhur bir tabir vardır, "kulak memesi kıvamında", mutfağa hevesli genç kızları pek bir ürkütür... Bu tarif için, kulak memesi kıvamını yakalamak şart, ama ben verdiğim un ölçüsü ve görseller ile çok da yanılmadan bu işi kotarabileceğinizi düşünüyorum. Yine de tarifimizi orta zorlukta kabul edelim...

*Maya ile çalışacağımız için buzdolabından yeni çıkmış yoğurt ve yumurta işimizi zorlaştırır, bu tarife biraz sıcaklık gerek...

Cam bir karıştırma kabının içine oda sıcaklığına getirdiğiniz yoğurdu koyun, üstüne yine oda sıcaklığındaki yumurtayı kırın, mayayı ve 2 tatlı kaşığı şekeri ekleyip hepsini karıştırın.Üzerine unu eleyin ve tuz ilave edip hamuru homojen bir görüntü elde edinceye kadar yoğurun.

İşiniz bittiğinde olması gereken görüntü işte burada...


İki avucunuzun ortasında kalacak büyüklükte bir hamur parçası, Üzerini strech film ile havasını alarak kapatın, 1-1,5 saat sıcak bir ortamda bekletin. Ben güneş alan bir balkonda bıraktım mesela...
Sonuç işte burada...


Harika görünüyor öyle değil mi? Kabarmış da kabarmış, içi  hava dolmuş, tabi ilk parçayı koparttığınızda puf diye sönecek bir yapı. ellerinizi hafifçe yağlayarak hamuru mutfak tezgahında tekrar güzelce bir yoğurun ve içindeki havasını alın. Elinizde 6 tane yumurta büyüklüğünde beze oluşturacak bir hamur kalacak.

Hamuru bezelere ayırdıktan sonra (keşke bu aşamada da fotoğraf çekebilseydim ama ellerim çok yağlıydı.) Mutfak tezgahının üzerinde, her bir bezeden bir yemek tabağı büyüklüğünde yuvarlak bir hamur açın. Bu işlem için, hamur yapışmasın diye hafif yağladığınız ellerinizden başka bir alet kullanmanıza gerek yok. Sonra, açtığınız hamurun üzerine 1 yemek kaşığı tahini gezdirin ve mümkün mertebe her yere dağılmasını sağlayın. Tahinin üzerine de 2 tatlı kaşığı toz şekeri dağıtın.

Formül şu:
Bezeyi aç+1 yemek kaşığı tahin+2 tatlı kaşığı toz şeker :)

Açtığınız bezeyi tahinleyip şekerledikten sonra rulo yapın ve mümkün mertebe tahinin hamurun içinde kalmasına özen gösterin. Ruloyu da daha sonra sarmal hale getirin. Üzerini elinizle ıslatın ve biraz susam serpin. Bu işlemi 6 beze için tekrarlayın. Yazması, okuması inanın yapmasından zor :) Başlayınca çok kolay gelecek...

Son tahlilde oluşması gereken şekil bu :)




Tepsimizin son durumu da bu :) ve piştikten sonraki hali de işte bu :) :)
         

Afiyet olsun!

*Bu tarifi, Afyon'a yolunuz düşerse haşhaş ezmesi alıp haşhaşlı da yapabilirsiniz ya da zeytin ezmesi ile kahvaltılık hale getirebilirsiniz, tabi ki krem peynir ya da fıstık ezmesi ile de olur. Annem "Ceviz mi koysaydın içine acaba?" dedi ama, bu hali de harika, siz dilerseniz kırık ceviz de koyun... Mesele, hamurun içine yağlı ve kıvamı tahin gibi sürülebilir bir harç kullanmak, eğer zeytin ezmesi veya haşhaş kullanacaksanız biraz zeytinyağı ile kıvamı tutturabilirsiniz, ayyy kekik de ekleyin o zaman olur mu :))))

*Ben kullanmadım ama görselliği parlatmak için üstüne yumurta sarısı da olurmuş...

*Bezelerle çalışırken tahin taşarsa hiç üzülmeyin, pişerken yağını hamur emiyor ve kum gibi ağızda dağılan tahin lezzeti taşırdığınız yere de bulaşmış oluyor. Hepsi bu!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...