Gülşah'ın Aynası

15 Ekim 2015 Perşembe

BALKABAKLI BAHARATLI KEK

balkabaklı baharatlı kek

Balkabağı mevsimi de sonunda geldi. Balkabağını bebeklerime zeytinyağlı pirinçli yemek olarak da pişirip yedirdim, sebze çorbalarına da ekledim, kabak tatlısını ayrı severim, ama keki de bir başka tabi ki. Azıcık baharatla, havaların soğumaya başladığı sonbahar günlerine çok yakışan, bir kere yapsanız müdavimi olacağınız muhteşem bir kek tarifi veriyorum. Lütfen sevdiklerinizle de paylaşın :D


Malzemeler:


2 iri boy yumurta

1 bardak toz şeker (küçük su bardağı 200ml)

100 gr tereyağı (eritilmiş, ılıtılmış)

1 su bardağı balkabağı püresi (Şekerle ve kendi suyuyla kabak tatlısı gibi pişirilmiş kabaktan hazırlanır.)

2 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1/2 muskat rendesi (Alın evde bulunsun, beşamel soslara, çorbalara da ekleyin.)

1/2 tatlı kaşığı toz tarçın

1 tepeleme tatlı kaşığı toz zencefil

2 adet havanda dövülmüş karanfil

1 tutam tuz

Tarif:



Balkabağı püresini ben az miktarda kabağı kendi suyu ve 3 çorba kaşığı kadar şekerle pişirerek elde ettim. Kabaklar pişince çatalla ezdim. Hazırladığım püre 2 su bardağı kadar oldu. 1 su bardağı püreyi kullandım kalan kısmını bir buzdolabı poşetine alıp buzluğa attım. Bu şekilde bir sonraki balkabaklı kekim için pürem hazır oldu.

*Kabak tatlısı yaptığınızda kabakların bir kısmını ezip, bir su bardağı miktarındaki kabağı kek için ayırabilirisiniz. Hazırladığınız püreyi bir buzdolabı poşetiyle buzluğa atın. Kek olmayı beklesin :) 


Oda sıcaklığındaki yumurtaları bir tutam tuz ile köpürünceye kadar çırpın. Üzerine şekeri ilave edin ve krema görünümü alıncaya kadar mikserle çırpmaya devam edin. Balkabağı püresini, erimi-ılıtılmış tereyağını ve baharatları ilave edin. Un kabartma toz ve vanilyayı eleyerek ekleyin. 


Karıştırdıktan sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. Ben baton kek kalıbı kullandım. 

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...