Gülşah'ın Aynası

28 Ekim 2015 Çarşamba

KABAK TABANLI PİZZA

kabak tabanlı pizza


Bu tarifin orjinali Arda Türkmen'dendir, tıklayın izleyin. Ben de yapayım diye yola çıktım, ama yolda bir sürü değişiklikler yaptım. Peki nasıl oldu? Bence şahane oldu... Belki benim yaptığım şekilde sizin de kolayınıza gelir, belki bir de glutensiz versiyon lazımdır bünyeye diye paylaşıyorum. Bu arada 3 tane yeşil tabanlı pizza yaptım, 1 lokma artmadı, çok da doyurucu oldu, çocuklar da bayıla bayıla yedi...


Malzemeler: (3 tane kabak tabanlı pizza için)


6 küçük kabak

3 yumurta

1 su bardağı mısır unu (Normal un da olabilir, mısır unu bence daha kıtır yapıyor.)

1 diş sarımsak

1 tatlı kaşığı kekik

Tuz

10 kaşık kadar domates sos (ya da sulandırılmış domates salçası)

7-8 tane mantar

1 adet kırmızı biber

3 yemek kaşığı süt mısır

1 su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi

Tarif:


Kabakları soyun ve rendenin ince uçlu kısmında çevirerek rendeleyin, böylece çekirdekli kısmını ayırın.


Rende kabakların suyunu iyice sıkın. İçine 3 yumurta, 1 diş ezilmiş sarımsak, 1 tatlı kaşığı kekik, tuz ve 1 su bardağı mısır unu ekleyin. Yeşil tabanı oluşturdunuz bile.



Tavaların üstüne soğuk tereyağını sürün, hazırladığınız yeşil taban harcını 3'e bölün ve 3 adet tavanın zeminine elinizle şekil vererek eşit kalınlıkta yayın. Kısık ateşte altı kızarıncaya kadar pişirin, üstünde de hafif bir kuruma-pişme hali göreceksiniz. 


Tavayı bir tabak yardımıyla ters yüz edin. 

 










Bu aşamadan sonra orjinal tarifte, kabak tabanın üstüne domates sos sürülüyor, pizza malzemeleri yerleştiriliyor, kaşar rendesi eklenip fırına veriliyor.

Ben hazırladığın 2 pizzayı fırına verdim, 1 pizzanın ise üstüne kapak kapatıp ocakta pişirmeye devam ettim. Her ikisi de yaklaşık aynı sürede güzelce pişti. Fırında pişen pizzaların üstü kızardı, tavada üstüne kapak kapatılarak pişen pizza da bir kızarma olmadı ama sebzeler de güzelce pişmişti.



Fırında üstü kızararak pişen pizza.


Ve ocakta kaşarı eriyen ama üstü kızarmayan pizza.

Resimleri paylaştım siz karar verin nasıl devam etmek isteyeceğinize. Zaten fırında kalma süresi de 10-15 dk ama hiç fırını açmam ocakta da pişirebilirim derseniz, benim tencere pizzası tarifimde olduğu gibi güzel bir sonuç alabileceğinizi bilin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...