Gülşah'ın Aynası

12 Ekim 2015 Pazartesi

KIŞ HAZIRLIKLARI VOL.1: KURU NANE, VİŞNE, SÜT MISIR VE KIRMIZI BİBER


Kış hazırlıklarımın harıl harıl devam ettiği şu günlerde bazen tarif yazıp yayınlamayı bile unutuyorum. Bu hafta havalar birden serinleyince elim ayağıma dolandı desem yalan olmaz. Ne oldu kış mı geliyor, daha ne menemen sos, ne domates püresi hazırlamadım, bu sene erişte kesmeye de niyetim var :) Ama kış hazırlıkları hep böyle boyumuzdan büyük işler gibi görünmesin gözünüze. Yeni bebek sahibi olup birşeylerin daha temiz, daha ev yapımı olmasına özendiyseniz, ya da yeni evlenip kendi ev düzeninizi kurmaya başladıysanız, sağlığınız için mutfakta iyi bir kaç adım atmayı planladıysanız bu yazı serisi size ilaç gibi gelecek. Basitinden zoruna yapılacak o kadar çok iş var ki. Birileri mutlaka size göre. Hem ne demiş büyükler "Yaparsan olur!" : ) Elinizi korkak alıştırmayın! Bu sene bir ikisi, önümüzdeki sene gelir gerisi...




DONDURULMUŞ VİŞNE:


Kışın yapacağınız cheesecakelere :) ve tatlılara sos hazırlamak için tam da şimdi mevsiminde vişne alıp dondurabilirsiniz. Ama öyle kilolarca vişne alayım dondurayım diye hafta sonunu kendinize zehir etmeyin.


Benden söylemesi, evinizde bir çekirdek çıkartıcı varsa bile 1 kg vişnenin çekirdeklerini ayıklamak yarım saatten uzun sürecek. Yavaş yavaş başlayın, her hafta 1 kilo ayıklayın, yılmayın, azimli olun :) !

DONDURULMUŞ SÜT MISIR:


Ben özellikle pizzalarda süt mısıra bayılırım. Sebzeli pilav tarifimde de kullandım ( http://gulsahinaynasi.blogspot.com.tr/2015/08/sebzeli-tavuklu-pirinc-pilavi.html ) Salatalara da çok yakışan süt mısırı konserve almayın. Zaten konserve alınanlar süt mısır mı? Kart Mısır! Şimdi yine tam zamanı, 3-4 adet mısırı alıp kaynatın. Tanelerini ayırın her bir mısırın tanelerini buzdolabı poşetinin bir boğumuna koyun, her boğumda bir küçük konserve kadar süt mısır hazır olsun!Yıllık ihtiyacınıza göre hazırlayın. 3-4 tane mısırı tanelemek de 10 dakikalık iş değil, 30-40 dakika ayıracaksınız haberiniz olsun!


KURU NANE :


Geçen sene 10 demet nane kurutmuştum ucu ucuna yetişti taze nane dönemine. Bu sene 12 demet kurutmayı planladım. Tabi posta posta. Her seferinde 4 demet kurutuyorum. Kendimi çok yormuyorum.

Naneleri 1-2 su yıkayın, sonraki postada sirkeli suda bekletin, sirkeli su üstünde kalmasın, yaprakların rengini bozuyor, bir su daha yıkayın. Geniş tepsilere yayıp gölgede  3-4 günde kurutun. Yaprakları orta saplardan ayıklayıp, ovalayarak inceltin, iri gözenekli bir tel süzgeçten eleyerek daha ince olan yaprak saplarından da kurtulun. Kapağını açtığınızda burnunuza mis gibi nane kokusunun çarpacağı kurutulmuş naneniz hazır :)




DONDURULMUŞ KIRMIZI BİBER:


Pizzalara, tavuk sotelere, şişlere, sebzeli pilavlara, çorbalara, bazen karnıyarık içine bazen de haftasonu kahvaltılarında omlete... Bir kilo kadar kırmızı biberi alıp yıkayın. İçinin çekirdeklerini ayıklayıp ince ince doğrayın ve bu biberleri bir buzdolabı poşetine doldurup buzluğa kaldırın. Sadece bu kadar. Çok kolay değil mi :D Kışın mevsiminde sakladığınız ve neredeyse 1/3 fiyata aldığınız kırmızı biberlerinin keyfini çıkartın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...