Gülşah'ın Aynası

12 Ekim 2015 Pazartesi

MAYALI HAMUR PİZZA

mayalı hamur pizza


Hiç şu yeni moda incecik hamur pizzalara alışamadım. Mayalı hamur delisi ben pizzada da kalın hamur severim. Tarifini vereceğim hamur büyük boy, kalın hamur pizza yapacak miktarda. Ben hamuru mayalandırmak için sinbo ekmek makinesi kullandım. Orijinal tarif de zaten makinenin kitapçığındaki pizza hamuru tarifi. Ancak siz vereceğim miktarda malzeme kullanıp yoğurduğunuz hamuru sıcak bir ortamda hava almadan mayalandırdığınızda aynı sonucu elde edebileceksiniz. Üst malzeme tabi yine sizin keyfinize kalmış. Ben de evde olanı kullandım :D



Malzemeler:

Hamuru için:


2 çorba kaşığı zeytinyağı

2 çorba kaşığı süt

1 küçük su bardağı su (200ml)

3 küçük su bardağı un

2 çay kaşığı kuru maya (yarım paket)

1,5 çay kaşığı tuz

3 çorba kaşığı şeker

Üstü için:


1 adet kırmızı biber

2 çorba kaşığı kadar süt mısır

6-8 dilim kadar salam

1,5 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri

Tarif:


Unu bir karıştırma kabının içine eleyin ve ortasını havuz şeklinde açın. Şeker, tuz, maya, zeytin yağı ve sütü unun ortasına ekleyin ve bir küçük su bardağı ılıtılmış su ile yumuşak bir hamur elde edin. Bu hamurun ağzını strech filmle ya da varsa karıştırma kabınızın kapağı ile kapatın ve 1 saat kadar sıcak bir ortamda mayalandırın. Eğer bulunduğunuz ortam çok soğuksa fırınınızı 50 dereceye kadar ısıtıp kapatın ve kabınızı fırının içine yerleştirip hamurun hacmi 2 katına ulaşıncaya kadar bekleyin.


Hamur kabardığında, elinizi zeytin yağı ile yağlayarak hamuru yoğurun ve havasını alın. Bir somun ekmek büyüklüğünde bir hamur elde etmiş olmanız gerekiyor.

Yağladığınız kare borcama ya da fırın tepsiniz uygunsa tepsinize, 40 cm'e kadar çapta daire şeklinde açabileceğiniz hamurunuzu elinizle şekillendirerek yerleştirin.


Eğer hazırladıysanız kışlık domates sos bu pizzaya inanılmaz bir lezzet katacak, hazırlamadıysanız 1 çorba kaşığı salçayı 2 çorba kaşığı su ile sulandırarak hamurunuzun üstüne sürün ve kekikle tatlandırın.


Üstü her zaman olduğu gibi zevkinize kalmış. Ben beklerin yiyeceği kısma şarküteri ürünleri yerleştirmiyorum.
ama buzluğa attığım süt mısırları ve kırmızı biberi mutlaka kullanıyorum :D



Bu şekilde hazırladığınız pizzayı, üstüne kaşar peyniri rendesi koymadan 200 derece fırında altı üstü güzelce kızarıncaya kadar pişirin. Sonra tepsiyi fırından çıkartın ve üzerine kaşar peyniri ekleyip kaşar peyniri eriyinceye kadar tekrar fırına verin. İlk etapta kaşar peynirini eklerseniz, peynir yanıyor. Sonradan eklediğiniz peynir ise sünüyor, uzuyor... Eğer mozerella peyniri kullanacaksanız, o kaşar peyniri kadar çabuk yanmadığından ilk fırına verişte de kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun! 

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...