Gülşah'ın Aynası

19 Ekim 2015 Pazartesi

ÇİKOLATA SOSLU ISLAK PASTA

çikolata soslu ıslak kek

Kim keki buram buram kakao kokan, çikolata soslu nemli bir pasta dilimi ister? Yalnız keki mayonezle yapıyoruz baştan uyarayım. Aklınıza uymuyorsa hiç girmeyin bu işe ve bu muhteşem  lezzeti kaçırın oh olsun size :D Şaka bir yana annem olmaz öyle ben mayonezle kek yapmam dedi de, ondan takılıyorum... Halbuki bir kalıp margarini eritip kek yapan ne çok değil mi? Mayonez de yumurta sarısı, ayçiçek yağı, biraz baharat :D Kek harika oldu yalnız! Islak kek adı bir sıvıyla ıslatıldığından değil, yapısı çok nemli olduğundan geliyor. Çikolata sosu süslemesi bir yana ben bu keki canım kakaolu kek istedikçe yapar dururum <3




Adapted from Manuela Kjeilen (passionforbaking.com)


Malzemeler:

Keki için:

300 gr un

90 gr kakao (Ben 75 gr kullandım bence yeterli)

1,5 çay kaşığı karbonat

1/2 çay kaşığı kabartma tozu

1/2 çay kaşığı tuz

3 yumurta

350 gr şeker

1 paket vanilya

250 gr mayonez :D (Bizde biraz az vardı 200 gr kadar kullandım, yine de tarif harika oldu)

300 ml ılık su ya da bir çorba kaşığı granül kahve ile hazırlanmış ılık kahve (ben kahveli yaptım, size de öneririm)


Ganaj için:

200 gr sütlü çikolata (Bitter de olur aslında ama kek ve ganaj arasında ton farkı olması ayrı güzel)

1 kutu krema


Üstü için:

3 çorba kaşığı kadar Dr.Oetker Pasta Süsü Sprinkles


Tarif:

Un kabartma tozu kakao ve tuzu bir kabın içine eleyin.


Yumurtaları 5 dk düşük devirde sonra da 5 dk yüksek devirde toplam 10 dakika şekerle çırpın. 


Yumurtaların içine 300 ml kahveyi ve sonra da toz karışımı ekleyip söndürmeden spatulayla kenardan içe karıştırın. 


180 derece ısıtılmış fırında 25 dk pişirin. Benimki tam 25 dk da pişti. Bu hacimde kek hamuru için kare borcam biraz küçük bir kalıp. Biraz daha büyük tercihen dikdörtgen kalıp kullanın.


Birleştirirken pasta soğuk, ganaj soğuk olacak.


Ganajı içinde su kaynayan bir tencerenin üstüne oturttuğunuz, ama altına su değmeyen tercihen cam bir kasenin içinde bir kutu krema ve 200 gr çikolatatayı karıştırarak elde edeceksiniz. Krema ısınacak ve çikolatayı eritecek, akışkan bir çikolata sosunuz olacak. Soğuttuğunuzda kahvaltılık çikolata kremalarına benzeyecek kıvamı. Instagram hesabımda sıcak kıvama ilişkin video var.


Ben keki de ganajı da gece yapıp yattım. Sabah birleştirdim. Üstünü süsledim. Çok övgü alan bu pastayı denemenizi öneririm.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...