Gülşah'ın Aynası

30 Ekim 2015 Cuma

AYVA MARMELADI

ayva marmeladı

Mürdüm eriği marmelatları bitti mi? Şimdi pazar tezgahlarında ayva var... Gelsin mi ayva marmeladı... Tatilde kahvaltı sofraları şenlensin. Şöyle mis gibi kızarmış ekmeklerin üstüne tereyağı-ayva :D




Malzemeler:


1 kilo ayva (3 büyük ayva)

600 gr şeker

15-20 damla limon suyu

Tarif:

Gramajları da açık açık yazayım, bu sefer gerçekten tarta tarta yaptım.

Pazardan aldığım ayvayı tarttım 1,1 kiloydu. Kabuklarını incecik sebze soyucuyla soydum.Çok sertti rica ettim eşim rende işlemini yaptı :D Geçen sene robotta kıymıştım öyle olunca daha küçük küpler şeklinde parçalıyor benim robotum, bu sene uzun uzun lif lif olsun istedim, rendeledik. Rende ayva 890 gramdı. 

Ayvaların çekirdeklerini tek tek çıkarttım. 1 çorba kaşığı kadar ayva çekirdeği çıktı. Ayva çekirdeği çok kıymetlidir. Eczacılık dünyasında müsilaj denen, içine girdiği sıvıyı jöleleştiren ve kayganlaştıran bir madde içerir. Hiçbir zaman atmayın. Ayırın buzdolabında saklayın. Kış çaylarına ekleyin. Ağrıyan sızlayan boğaza, öksürüğe şifadır. Kış çayı demişken yakında bir kış çayı tarifi de ekleyeceğim, takipte kalın...


Rende ayvayı tencereye aldım, üstüne ayva çekirdeklerini koydum ve 600 gr şeker ekledim. Bu şekilde 3-4 saat beklettim.

Çok fazla su salmamıştı. Üstüne 1 çay bardağı da su ekledim. Sonra kısık ateşte yavaş yavaş pişirdim. Altını kapatmadan önce de 15 damla kadar limon sıktım. Off şahane...


Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...