Gülşah'ın Aynası

21 Ekim 2015 Çarşamba

SEBZELİ ACILI EKŞİLİ ÇORBA

sebzeli acılı ekşili çorba

Bugün akşam yemeğinde somon ızgara var. Çocuk doktorumuz balık mevsimi haftada bir kez balık yedirin çocuklara diye sıkı sıkı tembihledi :) Eh biz de balık sever bir çiftiz. Somon nedense bana uzak doğu mutfağını çağrıştırdı. Çin yemeği yiyesim mi geldi, bir kaç gidelim dedik gidemedik de ne zamandır, ondan mıdır nedir?! 

Balıktan önce bir çorba yapayım dedim tam da denk geldi, sebzeli acılı ekşili çorba tarifi buldum. Hem de malzemeleri bizim mutfağımıza uygun göründü. Deneyeyim dedim. Güzel oldu. Bir kaç sebze değişikliği ama tekniğine sadık kalarak... Balıklı akşamlarınıza sebzeli bir çorba, biz uzak doğu esintisi...


Rasamalaysia'nın tarifinden esinlenerek...


Malzemeler:

400 ml tavuk suyu

300 ml içme suyu

2 çorba kaşığı mısır nişastası+3 çorba kaşığı su


1/2 kg kadar ince kıyılmış sebze (Orjinalinde kültür mantarı ve tofu kullanılıyordu, ben resimde gördüklerinizi kullandım, sizde evde olan sebzelerle değişik tarifler üretebilirsiniz)

3 çorba kaşığı soya sosu

2,5 çorba kaşığı çin sirkesi, elma sirkesi ya da pirinç sirkesi

1 çay kaşığı dark soya sosu (Türkiye'de bu isimle satılıyor "Dark soy sauce" renk vermek amaçlı, kullanmadım)

Karabiber ya da beyaz biber

Pul biber biber ya da acı sos

1 tane iyi çırpılmış yumurta

Tarif:



İster etli ister sebzeli yapın, et suyu ya da sebze suyuna kullanmak istediğiniz malzemeyi ince ince doğrayın, pişince sulandırılmış mısır nişastası ile kıvam verin. 1 lt 4 porsiyon çorba için 3 çorba kaşığı soya sosu, 2,5 çorba kaşığı sirke ekleyin. Altını kapattıktan sonra çırpılmış yumurtayı ekleyin ve yüzen yumurta iplikleri elde edeceğiniz o hassas hareketi tekrarlayın :D Tek bir tarif yok, bir sürü tarif var, ama teknik özetlediğim şekilde. Sirke ve soya sosu miktarını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Gelelim benim ne yaptığıma.

Boş temiz tencerenin içine 400 gr tarttığım donmuş tavuk suyunu ve 300 ml içme suyunu koydum. Donuk tavuk suyu eriyip su kaynamaya başladığında ince kıyılmış sebzeleri ilave ettim. 


Sebzeli acılı ekşili çorbaya yakışacağını düşündüğüm 1 domatesi, 1/2 yağ biberini, 1 adet taze soğanı, 3 yaprak marulu, 9-10 yaprak taze naneyi, 1-2 dal dereotunu ince ince doğradım, 1/2 kabak ve 1 havucu  da rendeledim.


Sebzeler iyice pişip yumuşayınca 3 çorba kaşığı suyla inceltilmiş 2 çorba kaşığı mısır nişastasını ekledim. Hızlıca karıştırdım. Bu aşamadan sonra soya sosu, karabiber, sirke ve acılı isteyenler için acı sos eklenmesi öneriliyor. Ve ocağı altını kapatıyorsunuz. Renk vermek için kullanılan "dark soy sauce" biraz daha zor bulunuyor ama soya sosu heryerde bulabilirsiniz. Malzeme listesindeki miktarlar bir uzak doğulu yemek yazarından, usulü bu ama tabi siz kaşık kaşık ekleyip tadına bakıp kendi zevkinize göre miktarlarda düzenleme yapabilirsiniz.


En son aşamada, ocağın altı kapatıldıktan sonra  gerçekten iyice çırpılmış bir yumurtayı tencerenin üstünde gezdirip, sonra hiç dokunmada 10'a kadar sayıp, saat yönünde 3 kez karıştırmanız gerekiyor. Yüzen ipeksi yumurta ipliklerini de elde ettiniz bile.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...