Gülşah'ın Aynası

21 Ekim 2015 Çarşamba

İKİZLERİN DOĞUM GÜNÜ PASTASI

ikizlerin doğum günü pastası

İşte ikinci doğum günü pastamız. Birinci doğum günümüzde gerçekten bebekler de hiçbirşeyin farkında değildi. Piramit pasta yapmıştım üstü çikolata soslu ailecek oturup yemiştik, bebeklerin ağzına bile sürmemiştim. Ama bu pastayı bayıla bayıla yediler. 

Pandispanya resminin instagramdan paylaşmıştım. Birazdan Pınar hanımın sayfasından aldığım tarifle yaptığım doğum günü pastamızın malzemeleri geliyor.



Malzemeler:

Keki için:

7 adet orta boy sarısı ve beyazı ayrılmış yumurta

240 gr un

300 gr şeker

12 gr kabartma tozu (1 paket ve 1/2 çay kaşığı)

1/4 çay kaşığı tuz

125 ml portakal suyu

125 ml sıvı yağ

50 ml su

1 portakal rendesi (Ben portakal kabuğu rendesi kullandım.)

1 çay kaşığı krem tartar (Olması zorunlu değil ama bende vardı kullandım.)

Krema için:

500 ml süt

5 yumurta sarısı

120 gr şeker

1/2 vanilya çubuğu

25 gr mısır nişastası

25 gr un

120 gr çiğ krema (1 kutu krema 200 gr, ben kalan 80 gr krema ile üstü için beyaz çikolatalı ganaj hazırladım)

Üstü İçin:

80 gr krema

80 gr beyaz çikolata

Dr.Oetker Süsleme Grazürü Writing Icing (Feyza'nın Saçları ve 2 yazısı)

Bitter Çikolata (Ömer'in Saçları)

4 adet küçük tane siyah üzüm (Bebeklerin gözleri)

1 adet mürdüm erik (Bebeklerin ağızları)

Tarif:

Ben  bu tarifi uygularken şekerin nerede eklendiğini kaçırdım. Meğer kuru malzemeymiş ve yumurta sarıları tek çırpılıp kuru malzeme ile birlikte şeker de eklenip hiç yüksek hızda çırpılmadan karıştırılıyormuş. Ben de son anda kekin tadına bakınca şeker eklemediğimi fark edip şekeri köpüksü kekin içine boca ettim. Biraz söndü tabi kek hamuru.Yine de sonuç çok da kötü değil.

Bence siz yumurta sarıları ile şekeri çırpın önce.

Sonra sıvıları ekleyin (yağ, portakal suyu, su)

Sonra kuruları ekleyin ve dokuyu bozmadan spatulayla kenardan ortaya, içine hava hapsederek karıştırın.

Sonra yumurta akı ile krem tartarı sert köpük haline gelinceye kadar çırpın.

Parti parti unlu karışıma ekleyerek yedirin.

Bu hamuru kare pasta yapmak için 2 küçük kare borcama paylaştırarak pişirdim. Şekeri sonradan ilave etmeme rağmen harika bir pasta keki oldu.Bir sonraki pastamda teknik hatayı da düzeltip tekrar paylaşmayı düşünüyorum.

Keki cuma günü kutlayacağımız doğum günü partisi için perşembe gününden pişirip dinlendirdim.



Cuma günü kremayı yaptım. Yarım vanilya çubuğu bence yeterli ama tek aldım daha da başka tarifte kullanmam derseniz tam vanilya çubuğu da kullanabilirsiniz. Vanilya çubuğunu boyuna ortadan ikiye kesip içindeki siyah küçük tanecikleri 500 ml sütün içine atıp sütü ısıtın. Yumurtaları pişirmemesi için sütü ılıtın. Yumurta sarıları ve şekeri çırpın. Nişasta ve unu tartarak ekleyin. sütü yavaş yavaş çırparak karışıma ekleyin. Hafif ateşte muhallebi kıvamı alıncaya kadar pişirin.

Piştikten sonra soğumasını bekleyin ve içine 120 gr çiğ krema ekleyip çırpın.

Bu hayatım boyunca denediğim en güzel pasta kremasıydı :) Çok tavsiye ederim.


Pasta kekini hiç başka birşeyle ıslatmadan sadece ortadan ikiye bölüp 4 adet kek elde ettikten sonra, 1 kat kek, 1 kat krema, 1 kat muz, 1 kat kek, 1 kat krema, 1 kat damla çikolata, 1 kat kek, 1 kat krema, 1 kat muz ve bir kat kek, bir kat krema sıralamasıyla pasta montajıı bitirdim. 2 katı muzlu 1 katı damla çikolatalı 4 katlı pastam hazırdı.


Bu haldeyken soğuttum. Sonra ganajını hazırladım. Beyaz çikolata, sütlü ve bitter çikolatalara göre bir parça daha zor eriyor, ama krema bu işi kolaylaştırıyor. Ganajı içinde su kaynayan bir tencerenin üstüne oturttuğunuz, ama altına su değmeyen tercihen cam bir kasenin içinde 80 gr krema ve 80 gr beyaz çikolatatayı karıştırarak elde edeceksiniz. Krema ısınacak ve çikolatayı eritecek, akışkan bir çikolata sosunuz olacak. Ben acele ettim, soğutmadan kullandım. Soğutursanız kahvaltılık çikolatalar gb katı bir kıvamı oluyor ve pasta üstüne daha kolay sürülüyor. Üst süsleme için de harika bir taban oluşturuyor.


Üst süsleme biraz hayal gücü :D biraz evdeki malzeme, biraz piyasadaki süslere ulaşama kolaylığı ...

                                       

Bizim ikinci doğum günü pastamız böyleydi. Siz de kendi bebişlerinizin karakterine, tipine, sevdiklerine uygun harika anne pastaları hazırlayabilirsiniz. Bu pasta 7 yetişkin ve 2 bebeğe bol bol yetti arttı bile :) 12 yetişkin için de yeterlidir.

Afiyet olsun!

1 yorum:

Gülşah dedi ki...

Teşekkür ederim Layla,
Blogunu ziyaret ettim, yine uğrarım :D
Hoşçakalın.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...