Gülşah'ın Aynası

28 Eylül 2015 Pazartesi

MUZLU ÇİKOLATALI TİNİ MİNİ MUFFİNLER

muzlu çikolatalı tini mini muffinler

Bir tane alır mıydınız, şekerim? Ay çok şeker oldu bunlar. İlk cicili bicili hanım arkadaşlar günüme yapıyorum. Gururla sunuyorum...



Bu tarifte biraz da estetik bir görünüm için çok çok öncelerden Tchibo'dan aldığı mini muffin kalıbını kullandım. Siz herhangi bir kalıp kullanabilirsiniz. Dümdüz baton kalıpla yapıp üstüne çizgi çizgi çikolata izleri bırakıp yine marketlerde satılan şekerlemelerle ya da hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz. Hayal gücünüze kalmış. Umarım ilham verici bir süsleme olmuştur.

Bu kekin ana malzemesi bayramdan dönüş yolculuğumuzda azıcık ezilen olgun yerli muzlar.

Malzemeler:


3 adet olgun küçük muz

1 yumurta

1/2 su bardağı şeker

1/2 su bardağı sıvı yağ

1/2 su bardağı süt

1,5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 kare sevdiğiniz türde sütlü ya da bitter çikolata (80gr)

 Üstü için 2 tatlı kaşığı kadar şekerleme

Tarif:


Oda sıcaklığındaki 1 yumurtayı yarım bardak şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. İçine sıvı yağ ve sütü ekleyin, karıştırın.

Ezdiğiniz 3 olgun muz, un, kabartma tozu ve vanilyayı bu karışıma ekletin ve köpüksü yapısını çok da söndürmeden kabaca karıştırın.


Güzel olacak kek hamurundan belli olur :D


İşte bu kalıpları dolduracak kadar kek karışımım oldu. Bu 20lik kalıp, lokmalık muffinler hazırlamaya yarıyor. Başlangıç fotoğrafında da özellikle parmaklarımla tutarak ne kadar tini mini olduklarını görmenizi istedim. Benim eller de küçük :D

Bu şirin kalıp Tchibo'nun internet sitesinde aratırsanız halen silikon muffin kalıbı olarak 19.95'ten satışta. Ortaboy kalıpları ise bir ay kadar önce Boyner'den almıştım. Instagramda da paylaşmıştım.


İşte muffinlerin pişmiş hali. Diyebilirim ki pamuk gibi, yumuşacık ve harika lezzette. Silikon kalıpları kullanırken hiç yağlamadım, hiç de yapışmadan bütün olarak çıktı kalıplardan.


Bain-marie usulü erittiğim çikolatayı kaşık kaşık muffinlerin üzerine döktüm.Çikolatanın eritilme sahnesi de instagram da var :D


Üzerine daha önceden aldığım Dr.Oetker'in pasta süslerini (Dr.Oetker Pasta Süsü Sprinkles) kullandım. Çok şirin oldu böyle, çıtır, çıtır. 2 tatlı kaşığı kadar şekerleme kullandım.

Sizde tarifi uygular ve beğenirseniz, yazının altına yorum bırakabilirsiniz, ya da instagramdan tarif uygulamanızı paylaşabilirsiniz.

Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...