Gülşah'ın Aynası

6 Eylül 2015 Pazar

GRİP BELİRTİLERİ BAŞLAYINCA...

Grip Tedavisi

Eylül geldi, yavaş yavaş grip mevsimine giriyoruz. Yakında eczanelerin camlarında grip aşısı gelmiştir ilanlarını görmeye başlarız.Soğuk sıvılar içmek yazın olduğu kadar güvenli değil. Ankara akşamları artık gayet serin... 

Bizim de evimize grip olmuş bir misafir uğramıştı geçen hafta, haftasonu oğlumun burnunda hafif tıkanma başladı, ben de boğazımda ve genzimde yanma hissettim ve hemen bildiğim gripten korunma yöntemlerini uygulamaya başladım. Bu sefer eczacı kimliğimle, şu sıra artmaya başlayan grip için hastalığa yakalanıldığında kolay atlatmak için yapılabilecek işlemleri ve kullandığım ilaçları yazmak istedim.




Hafif boğazda şişme karıncalanma, genizde yanma hissettiğim anda ben önce gargara yapıyorum evde mutlaka bir şişe bulunuyor. Yıllar içinde bana en etkili olduğuna inandığım gargara "Tantum Verde Gargara". Gargara yaptıktan sonra bir süre birşey yemeyin, içmeyin.Gece uyumadan önce mutlaka yapın, günde 3-4 kez yapabilirsiniz. Yutulmadığı için hamileler ve emzirenler için de sorun oluşturmaz.

adaçayı

Evde adaçayı bulundurun. Boğaz enfeksiyonlarına çok etkili olan bu bitkiyi sadece bir fincan sıcak suya 1 dal bırakarak 5 dakika demleyin ve sonra içinden çıkartın. Günde 2-3 fincan içebilirsiniz. Adaçayı hamilelikte kullanılabilen bir çay değil. Ancak emzirirken sorun oluşturmaz. Adaçayının iki çeşidi satılıyor aktarlarda, fotoğraftaki boğaz enfeksiyonlarına etkili çeşidi, bu çeşidinden bulup alın. 

Ben grip olunca çay ve kahveyi azaltıyorum. Limonlu su içiyorum. Böylece vücuttan su atılması azalıyor, vücut daha alkali ve iyileşmeye hazır oluyor.

sinüs yıkama seti
Yine eczanelerde sinüs yıkama setleri satılıyor. Bu setlerin nasıl kullanıldığına dair youtube da videolar bile var. Haberdar olmamış olabilirsiniz. Burun tıkanıklığına birebir olan bu setlerden edinin. Bir set kutusunun içinde buruna su sıkabileceğiniz plastik bir şişe ve tuzlu su hazırlamanız için tuz poşetleri var. Plastik şişenin gösterilen bölmesine kadar ılık su doldurup içinde bir paket tuzu eritin. Burnunuzu yıkayıp kaba kiri attıktan sonra bu şişeyi burnunuza dayayın ve şişeyi sıkarak suyun sinüslerinize dolmasını sağlayın. Bu sırada ağızdan nefes alın ve sinüslere dolan suyun diğer burun deliğinden akması için kafanızı hafifçe lavaboya doğru eğin. Burun deliklerinin açık olması sinüs bölgesinde enfeksiyon gelişmesini önleyen en önemli etkenlerden biri, burun tıkalıysa daha zor iyileşirsiniz, nefes alamazsınız, gece uyuyamazsınız ya da uyku veriminiz düşer. Bu işlemi yapamayacağınızı düşünüyorsanız (halbuki çok kolay ve rahatlatıcı) okyanus suyu spreylerinden de alıp kullanabilirsiniz, ama bu daha maliyetli bir çözüm olur. Burun yıkama işlemi çocukluktan yetişkinliğe uygulayabilen herkes için zararsız bir işlem. Şişede işaretli yere kadar doldurulan ılık suya setin içinden çıkan bir paket tuzu eklediğinizde, hazırlanan solüsyon vücut sıvılarımızla uyumlu bir sıvı oluyor. Bu sıvı ile burnunuzu yıkadığınızda yanma ya da tahriş söz konusu değil. Çocuklar için uygun setler de satılıyor. , okyanus suyu spreyleri de olur tabi. Bebeklerin burun deliklerinin açık olması da çok önemli. Ben bebeklerime küçükken İzotonik Sodyum Klorür Serumu alır, torbadan iğne ile enjektöre çeker, iğnesiz enjektör ucuyla burunlarına sıkardım. Burunları dolu olduğunda da Otribebe Burun Aspiratörü ile çekerdim. Hasta olduklarında bebeklerin burunlarının açılması için yastıklarıın üzerine bir kaç damla Cold-mix de damlatabilirsiniz.

Grip ilaçlarını genel olarak sevmiyorum, tansiyonu etkiliyor, uyku getiriyor. Bu ilaçlar yerine boğaz ağrısı ile burun ve boğazdaki ödemi alması için ağrı kesici ve ödem indirici (analjezik ve antienflamatuar) bir ilaç kullanyorum. Vermidon gibi, Parol gibi. Günde 4 tane 6 saat arayla tok karına (öncesinde birşeyler atıştırarak) güvenle kullanılabilir. Parol hamilelikte ve emzirme döneminde kullanılabilen güvenli bir ilaç, ancak endişeli annelerimize ısrar edilmez biliyorum. Ben hasta olduğumda hamileliğimde de emzirme dönemimde de kullanmıştım.

Hastalık belirtileri boyunca günde 1000 mg C vitamini ile kendimi destekliyorum. "Calcium Sandoz C Efervesan Tablet" kullanıyorum. Ama arada bir multi vitamin kullanıyorsanız, bu vitamine de geri dönebilirsiniz. Hamile ve emzirenler yine "Elevit" gibi bu döneme özgü multivitaminleri kullanmalı, herhangi bir multivitamin değil, Calcium Sandoz C Efervesanın da zararı olmaz.

Hasta olduğumda bağışıklık sistemini güçlendirmek için, sadece bir tane ekstra D vitamini iğnesi oluyorum. Eczacılar kendi kendilerine iğne de yapabiliyor ne yaparsınız ;) ama bu ampul (Devit Ampul) kırılarak içilebilir de, yine de iğne olarak kullanmak evla... Hamile ve emzirenler için de güvenlidir.

Ve bol bol uyuyorum, her fırsatta uyumaya çalışarak vücudunuzu dinlendirin ve vücudun kendini toparlamasına izin verin.

Sağlıcakla kalın.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...